چرا تلویزیون، آگهی‌های کنار زمین لالیگا را سانسور کرد؟

 چرا تلویزیون، آگهی‌های کنار زمین لالیگا را سانسور کرد؟

یک منبع آگاه درباره موضوع تبلیغات دیجیتالی یک شرکت فعال در ایران در دورزمین فوتبال مسابقات لیگ اسپانیا و حذف آن از آنتن رسانه ملی گفت: براساس ابلاغیه ای که نهادهای نظارتی دراین زمینه به صداوسیما داده اند، این سازمان مجاز نیست چنین شرکت های داخلی را که در تبلیغات دور زمین این بازی بود تبلیغ کند!!

یک منبع آگاه درباره موضوع تبلیغات دیجیتالی یک شرکت فعال در ایران در دور زمین فوتبال مسابقات لیگ اسپانیا و حذف آن از آنتن رسانه ملی بابیان اینکه این شرکت ها با مبلغی گزاف تبلیغات دور زمین را با استفاده از فناوری های گرافیکی در مسابقات لالیگا خریداری کرده بودند، افزود: با توجه به ابلاغیه نهادهای نظارتی، رسانه ملی به هیج عنوان مجوز پخش تبلیغات این قسم شرکت ها را ندارد و مسئولان این شرکت ها هم دلایل آن را کاملا می دانند.

وی تاکید کرد: این شرکت ها که خودشان از دلیل منع پخش تبلیغات شان در داخل آگاهی دارند بهتر است با تمکین به قوانین، و رفع مشکل شان از ظرفیت رسانه های داخل استفاده کنند و به دنبال دورزدن قوانین نباشند.

این منبع آگاه در پاسخ به این سوال که بالاخره این شرکت ها چگونه می توانند در تلویزیون تبلیغ داشته باشند گفت: چنین شرکت هایی که زمینه اصلی کارشان با اینترنت و شبکه های اجتماعی است، پیچیدگی های خاصی برای تبلیغ فراگیر تلویزیونی دارند و وظیفه وزارت ارتباطات است تا با همکاری مجلس، رسانه ملی، نهادهای مسئول نظارتی و قوه قضاییه در این خصوص لایحه جامعی را آماده و مراحل تصویب آن را طی کند. صداوسیما قانونی عمل کرد؛ پخش تبلیغات فراگیر شرکت های بزرگی که زمینه اصلی آنها اینترنت و شبکه های اجتماعی است ابهامات زیادی دارد، وزارت ارتباطات باید لایحه ای برای تدوین قانون مشخص به مجلس بدهد.

حمید ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در توئیتی مدعی شده بود که صدا و سیما تبلیغ یک شرکت ایرانی را در اطراف زمین بازی سانسور کرده است.

علی حسینی

مطلب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *