از معاون جدید سیما چه انتظاراتی داریم؟

از معاون جدید سیما چه انتظاراتی داریم؟
میرباقری بالاخره از معاونت سیما کنار گذاشته شد و شاه آبادی که اهالی رسانه از او به نیکی یاد میکنند، وارد میدان شد.
حمید شاه آبادی تا پیش از این رییس صدای جمهوری اسلامی ایران بود
هم اهالی رادیو و هم مخاطبان رادیو از عملکرد او نسبتا راضی بودند
برخلاف شاه آبادی در رادیو، در تلویزیون اوضاع کمی برای مرتضی میرباقری فرق میکرد
نه تماشاگران سیمای جمهوری اسلامی ایران خیلی از عملکرد او راضی بودند و نه مدیران و کارمندان زیر دست او!

عملکرد تلویزیون در دورهای که او معاونش بود اکثر اوقات در حاشیه بود و عملکردی شگفت انگیزی نداشت.
حال شاه آبادی به تلویزیون آمده، از او چه انتطاراتی داریم؟
قدم اول؛ آشتی با اعجوبهها
بی راه نیست که عادل فردوسیپور را یکی از اعجوبههای تلویزیون بنامیم
جوان جویای نامی که در سال 1373 استارت جدی کارش را زد
اما به ناحق ترمزش را جوان جویای نام دیگری کشید
اگرچه بسیار بعید است که این جوان مثل عادل فردوسیپور اینقدر پرطرفدار و محبوب شود.

بنظر اولین کار او برای جان دادن به تلویزیون نیمه جان، دست آشتی دادن با عادل فردوسیپور است
مخاطبان تلویزیون منتظر هستند تا ببینند آیا در دوره شاه آبادی باز عادل را در قاب تلویزیون خواهیم دید یا خیر!

بلاشک رضا عطاران عزیز، طنزپرداز قهار کشورمان را نباید فراموش کنیم
شاه آبادی در دوره حضورش باید بحث تولید محتوای طنز و سرگرم کننده در این شرایط سخت کشور را بیش از همگان مورد توجه قرار دهد، وقتی صحبت از طنز میشود یکی از نامهای مهم برای ما در این حوزه عطاران است. امیدواریم تلویزیون همانند سالهای نهچندان دور با ساخت محتوای طنز جذاب و نه صرفا آنتن پرکن با استفاده از ظرفیتهای شخصیت های برجسته طنز، دل مخاطبانش را بدست بیاورد.
همچنین انتظار میرود، برندهای تولید شده جدید و قدیمی
همانند “عصر جدید” و “دورهمی” ، “پایتخت” و… حفظ شده و تن به حاشیهها داده نشود.
- نون خ یا پایتخت ، اولویت اصلی نوروز کدام است ؟
- سریال های نوروز 1400 تلویزیون
- قیمت روز کنسول ها
- زمان پخش سریال ژاپنی نوش جان
از معاون جدید سیما چه انتظاراتی داریم؟
قدم دوم؛ فیلم و سریال خیابان خلوت کن
با جرات میتوات گفت در این سالها سریالی نبوده که بتواند اکثر مردم رو راس ساعتی میخکوب تلویزیون کند
انتظار میرود با تدوین سیاستهای مدبرانه و درعین حال کارگشا و همچنین کاهش محدودیتهای میلی در تولید و پخش، دست تهیه کنندگان و کارگردانان را در جهت تولید محتوای سرگرمی و آموزنده بازتر کرده تا آنها با میل بیشتری برای تلویزیون کار کنند.
قدم سوم؛ بازنگری در رویکرد شبکهها
بعد از ریاست صداوسیما، دومین شخص تاثیرگذار و مهم در تدوین رویکرد و موضوعیت شبکه ها بر عهده معاون سیما خواهد بود، مانند آنجه در رادیو دیدیم، باید در تلویزیون شاهد تخصصی سازی باشیم.
با بررسی شبکههای موجود و از صافی رد کردن آنها، میتوان چند شبکه را ادغام یا حذف نمود و شبکههای دیگر راهم تخصصی تر کرد.
اگرچه بنظر میرسد مخالف سرسخت این موضوع علیعسگری رییس صداوسیما باشد
چون چیزی که از او دیدیم سیاستهای ضرغامی در پوسته او بود.

همچنین نیاز به شبکه ورزش۲ و شبکه موسیقی سیما بیش از پیش در لیست شبکههای تلویزیون نیاز میشود که با حذف شبکههای کممخاطب میتوان آن ها را افتتاح نمود.
قدم چهارم؛ نگاه ویژه به بحث کیفیت فنی و بصری شبکههای تلویزیون
برکسی پوشیده نیست که یکی از ارکان جذب مخاطب در شبکههای تلویزیونی هویت بصری و کیفیت صدا و تصویر است.
متاسفانه در دوره میرباقری به هیچ عنوان بصورت جدی به این مسئله توجه نشد
الان حتی برخی شبکهها مثل شبکه دوم سیما، از زشتترین و بد سلیقهترین المان های گرافیکی استفاده میکنند که این نیاز توجه ویژه شخص معاون سیما را میطلبد.

بحث بعدی کیفیت تصویر هست که آنطور که استنباط میشود، در ریاست دیکتاتوری علی عسگری صرفا با دستور مستقیم رییس صداوسیما صورت میگیرد اما از شاه آبادی انتظار میرود با پیگیری مداوم این موضوع باعث تسریع روند اچدی سازی شبکههای تلویزیون شود.
حال باید دید شاه آبادی میتواند اهالی رسانه را رو سفید کند یا نه همانند یک مهره سرباز در شطرنج صرفا جابجا میشود تا مبادا شاه مهره دچار لغزش و حذف شود!!
شما می توانید با مراجعه به کانال تلگرامی ما از آخرین اخبار سینما ، تلویزیون ، بازی ها و … اطلاع پیدا کنید
1 نظر
به گفته سرفراز رئیس قبلی سازمان، پروژه ی حذف افرادی که عقاید و سلایق متفاوتی با اصول مورد نظر حاکمیت دارند از طرف افرادی کلید زده شده که امثال علی عسکری و معاونان و حتی وکلای مجلس و وزرا هم قدرت مخالفت یا تغییر در اراده آنان را ندارند و حتی جرات چنین کاری را هم به خودشان نمیدهند.
نمونه اوج کینه آن افراد را میتوان در رد شدن مجوز برنامه اینترنتی جدید فردوسی پور از سوی صداوسیما مشاهده کرد.
صداوسیما بصورت جزیره ای اداره میشود و رؤسای برخی گروه ها قدرتشان از رئیس سازمان هم بیشتر است و دستور از نهادهای بیرونی میگیرند. پس امیدواری های شما اکثرا قابل تحقق نیست مگر در موارد فنی و چیدمان شبکههای موجود تغییراتی ایجاد شود.