طرح رئیس صداوسیما برای حذف نسخه SD شبکه های تلویزیونی

 طرح رئیس صداوسیما برای حذف نسخه SD شبکه های تلویزیونی

طرح رئیس صداوسیما برای حذف نسخه SD شبکه های تلویزیونی

به گزارش فناوری و تلویزیون دیجیتال،معاون فنی سیما خبر داد : آقای جبلی درباره برخی شبکه‌ها گفته است که چرا ۲ نسخه مختلف ارائه می‌دهید و فقط یک نسخه HD کافی است.

برای مشاهده اخبار جدید سینما ، تلویزیون ،‌ فناوری و … ما را در فضای مجازی به آیدی FTDigital@ دنبال کنید


طرح رئیس صداوسیما برای حذف نسخه SD شبکه های تلویزیونی

معاون فنی سیما خبر داد : آقای جبلی درباره برخی شبکه‌ها گفته است که چرا ۲ نسخه مختلف ارائه می‌دهید و فقط یک نسخه HD کافی است.

علیرضا شریفی معاون فنی صداوسیما ادامه داد: آقای جبلی می‌گوید این استهلاک دارد و درست هم است.

درخواست آقای جبلی این بود که فقط یک سرویس باشد و من گفتم مردم گیرنده اش را ندارند و هنوز SD را می‌گیرند.

آقای جبلی هم اعلام کرد که این با اصل نظام و عدالت طلبی مغایر است و مردم را به ۲ دسته تبدیل کرده اید.

آنهایی که کم درآمد هستند و آنهایی که درآمد بالاتری دارند.

البته ما طرحی در آینده داریم که طی آن قرار است مردم بتوانند ۱۰ کانال HD را با گیرنده‌های معمولی دریافت کنند و نیازی به تلویزیون‌های پیشرفته ندارند.

آقای جبلی به دلیل سیاستی که در حوزه هویت محوری و عدالت محوری دارد، اصل حرفش این بود که مردم نباید ۲ نسخه مختلف برای تماشای تلویزیون داشته باشند که در یکی با کیفیت تر و در دیگری با کیفیت پایین‌تر آنتن را ببینند.

قرار است تا آخر سال این طرح جلو رود که آن هم انقلابی در زیرساخت ها خواهد بود.

مهدی

8 نظرات

  • بابا انقلاب نخواستیم پاشو بیا شبکه پنج رو HD کن سه ساله وعده دادی

  • با درود
    اگر ۱۰ شبکه HD پخش شود، پس بقیه شبکه ها را چطور باید گرفت؟ بسیاری از افراد در کشور ما هنوز هم دارند از گیرنده های دیجیتال با فرمت DVBT استفاده می کنند و دو فرستنده اول و دوم با فرمت SD دارند ۲۰ شبکه تلویزیونی را پوشش می دهند. با این کار به جای ۲۰ شبکه، فقط باید ۱۰ شبکه را HD دریافت کنند و این باز هم عدالت را زیر سؤال می برد. عدالت زمانی محقق می شد که فرستنده های اول، دوم و سوم با فرمت DVBT پخش می شدند، و فرستنده های چهارم و پنجم با فرمت DVBT-2 و HEVC .
    مگر اینکه فرستنده های سوم دیجیتال را نیز با فرمت dvbt ارسال کنند تا همه بتوانند شبکه های اچ دی سازمان را تماشا کنند.
    امیدواریم شبکه های یک، دو، سه، ورزش، خبر، مستند، نمایش، تماشا، امید و پویا و نهال به صورت HD و با فرمت قدیمی و قبلی پخش شوند.
    شبکه های دیگر سازمان صدا و سیما به اندازه این شبکه ها پربیننده و پرمخاطب نیستند.

    همچنین در حوزه پخش ماهواره ای صدا و سیما نیز، امروزه ماهواره یاه ست ۵۲.۵ شرقی، اکثر شبکه های فارسی زبان را پخش می کند و بسیار بهتر است که سازمان صدا و سیما تمام شبکه های ملی و استانی را از طریق این ماهواره برای مردم ایرانی و حتی سایر فارسی زبانان سراسر جهان نیز پخش کند. تنها شبکه وابسته به جمهوری اسلامی ایران در مسیر ماهواره مذکور IFILM2 و سحر است.

    با تشکر فراوان از FTD

  • مسئولان فنی سیما در عملیات سازی طرح های فنی خیلی خیلی کند و آهسته هستن ، کاش میشد دلیل این مورد رو از معاون فنی و رییس صداوسیما یه نفر سوال کنه؟؟؟
    جدا از اینکه این طرح درست هست یا نه . اگه بخوان ده تا با فرمت قدیمی و HD بزارن هم بهتره شبکه های یک،دو،سه،تهران،تماشا،خبر،نمایش،نسیم،ورزش،پویا رو بزارن که این ترکیب بهترین انتخاب ممکن هست.

  • با سلام و احترام

    واقعا کار عاقلانه ای هست
    تا ما هم شبکه ها را با کیفیت بالا ببینیم
    خدا خیر بده اگه این کار را انجام بدن

  • کار بسیار خوبی امیداورم هرچه زودتر اجرایی بشه

  • با سلام و احترام

    کار بسیار خوبی است امیدوارم هرچه سریعتر اجرایی شود….

  • یک پیشنهاد خوب :می شود با حذف شبکه افق و سلامت شبکه ها را hdکرد و فرستنده سوم چهارم پنجم برای شهرستانها بعلاوه ششم بزای مراکز استانها

  • امیدواریم که صدا و سیما در طرحی که قرار است ۱۰ شبکه را با فناوری فعلی به صورت HD پخش نماید، شبکه های تماشا، نمایش، مستند، پویا و نهال، ورزش، یک، دو، سه و شبکه امید و نسیم باشند.
    همچنین جای شبکه های رادیو نما نیز به شدت در فرستنده های اول و دوم دیجیتال خالی است، ای کاش سه شبکه رادیویی آوا، پیام و ایران به صورت سراسری پخش می شدند برای کسانی که هنوز هم با فناوری dvbt دارند شبکه ها را دریافت می کنند.
    از رسانه ftd تقاضامندیم درخواست های مخاطبان را در سایت و تلگرام نیز قرار دهد تا بلکه به سمع و نظر کارشناسان صدا و سیما برسد و مطلع شوند که درخواست مخاطبین از صدا و سیما چیست.
    با تشکر فراوان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.