مختارنامه از تلویزیون پخش می شود

 مختارنامه از تلویزیون پخش می شود

FTD ،مختارنامه از تلویزیون پخش می شود

معاونت سیما اعلام کرد: شبکه یک، هفته آینده « مختارنامه » را بصورت فیلم سینمایی پخش خواهد کرد.

برای مشاهده اخبار جدید سینما ، تلویزیون ،‌ فناوری و … ما را در فضای مجازی دنبال کنید

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی ما کلیک نمایید


مختارنامه از تلویزیون پخش می شود

معاونت سیما اعلام کرد: شبکه یک، هفته آینده « مختارنامه » را بصورت فیلم سینمایی پخش خواهد کرد.

اخیراً جمعی از کاربران در سامانه «فارس من» خواستار پخش سریال «مختارنامه» شده‌اند و بیش از ٢ هزار و ٨٠٠ رای به ثبت رساندند تا باردیگر این سریال از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود.

همچنین معاون سیما در پاسخ به مطالبه این کاربران توضیح داد: «این سریال فاخر طی سال‌های اخیر در مناسبت محرم از شبکه‌های مختلف سیما بازپخش شده و آخرین نوبت پخش به پارسال در شبکه آی فیلم برمی‌گردد. فرآیند پخش چنین آثاری بدین قرار است که بنابر درخواست شبکه متقاضی پخش، در نوبت نمایش قرار می‌گیرد. برای امسال شبکه یک سیما در ایام تاسوعا و عاشورا دو فیلم را که برشی از سریال مختارنامه است روی آنتن خواهد برد.


مختارنامه یک مجموعهٔ تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیهٔ ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای ایران پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

فیلم‌برداری سریال مختارنامه از سال ۱٣٨٣ آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده‌است. همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلم‌برداری شده‌است. این سریال دارای حدود ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

مهدی

3 نظرات

  • چه مسخره بازیه شما در آوردید به صورت کامل بزارید

  • به جای عشق کوفی سریال مختارنامه را پخش کنید

    چطور سریال شب دهم را که چند سالی هست به صورت متوالی پخش میکنید ولی مختارنامه را پخش نمیکنید

  • این دو قسمت یعنی چه.
    کامل پخشش کنید دیگه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.