مختارنامه از شبکه آیفیلم پخش می شود

 مختارنامه از شبکه آیفیلم پخش می شود

FTD ،مختارنامه از شبکه آیفیلم پخش می شود

مجموعه مختارنامه در قالب فیلم سینمایی از شبکه آیفیلم هم پخش خواهد شد

بعد از اعلام پخش سریال «مختارنامه» در شبکه یک که به شکل فیلم سینمایی در دو روز خواهد بود؛ شبکه آی‌فیلم هم در خبری اعلام کرد این سریال را در قالب یک فیلم سینمایی، پنجشنبه ( شب عاشورا ) ساعت ۲۲ پخش خواهد کرد.

برای مشاهده اخبار جدید سینما ، تلویزیون ،‌ فناوری و … ما را در فضای مجازی دنبال کنید

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی ما کلیک نمایید


مختارنامه از شبکه آیفیلم پخش می شود

علت بازپخش مختارنامه به روایت پیمان جبلی رئیس صداوسیما

پیمان جبلی درباره دلایل بازپخش «مختارنامه» این‌گونه واکنش نشان داد : «تولیدات فاخر و حتی تولیدات عادی، مِلک صداوسیما هستند و هزینه‌های سنگینی برای تولید آن‌ها صورت گرفته است. صداوسیما حق خودش می‌داند که هر زمان خواست از آن‌ها استفاده کند. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد داستان اثر فاخر است.

رئیس سازمان صداوسیما درباره پخش «مختارنامه» در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد : اثر فاخر و ارزشمند آقای میرباقری همچنان پس از گذشت ۱۵ سال ، محل مراجعه و مطالبه و مورد توجه مردم است. ما با درخواست بسیار زیاد مردم برای بازپخش سریال «مختارنامه» مواجه هستیم و مردم از ما میخواهند این اثر را پخش کنیم.


فیلم سینمایی «راز  عاشقی» به کارگردانی «داوود میرباقری»، پنج‌شنبه ۵ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ابن زیاد همه کسانی را که به مسلم بن عقیل در خانه هایشان پناه داده اند به زندان می اندازد. یاران و دوستداران حسین (ع) از جمله میثم تمار که نمی توانند در مقابل این حرکات او ساکت بمانند بر سر منبر رفته و پرده از خباثت‌های او برمی دارند. ابن زیاد این افراد را که بساط دسیسه های او را بهم می ریزند دستگیر کرده و شکنجه می دهد. میثم به زندان می افتد و در زندان با مختار ثقفی که در بند است دیدار کرده و به او می گوید که برای انجام کاری بزرگ برگزیده شده است و قرار است در آینده پسر ابن زیاد که حاکم کوفه است را بکشد و …
فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری در این فیلم بازی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «راه عاشقی» به کارگردانی «داوود میرباقری»، جمعه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: مختار ثقفی با وساطت شوهر خواهرش عمربن سعد از زندان ابن زیاد خلاص می شود. او راهی مکه می شود تا با عبدالله بن زبیر که بر علیه یزید است و در مکه خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده وارد مذاکره شود و سپاهی برای مقابله با یزید تدارک ببیند. در راه به چادر بادیه نشینی به نام دورهم وارد می شود. دورهم همسر شیرمردی به نام زهیر است که در ظهر عاشورا به شهادت رسیده است. دورهم به مختار می گوید که او منتقم شیعیان است و باید به خونخواهی حسین برخیزد تا قلب داغداران واقعه نینوا کمی آرام گیرد و …
فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری در این فیلم بازی کرده اند.


مختارنامه یک مجموعهٔ تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیهٔ ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای ایران پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

فیلم‌برداری سریال مختارنامه از سال ۱٣٨٣ آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده‌است. همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلم‌برداری شده‌است. این سریال دارای حدود ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

مهدی

1 نظر

  • مختار سقفی هم دیدمش.. درجمع ماست.. درجمع مولاست… اره…. جانان..

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.