داستان عجیب پخش بازی های آسیایی از « شبکه ورزش »

 داستان عجیب پخش بازی های آسیایی از « شبکه ورزش »

داستان عجیب پخش بازی های آسیایی از شبکه ورزش !

FTD / شبکه ورزش سیما که وظیفه دارد مسابقات های مهم ورزشی را پخش و کنداکتور خود را از حالت کسل کننده خارج کند ، همچنان به بازپخش مسابقات ورزشی روی آورده و بسیاری از بازی های مهم قاره آسیا را پخش نمیکند.

شبکه ورزش در طی سال های گذشته نتوانسته رضایت مخاطبان را در زمینه پخش بازی های آسیایی به دست بیاورد ، برای مثال این شبکه مسابقات نمایندگان خارجی لیگ قهرمانان آسیا را که هر ساله برگزار می‌شود به هیچ عنوان پخش نکرده و نمیکند و بازپخش کاراته و تنیس و… را به آن ترجیح می دهد!

امسال و سالهای گذشته بسیاری از مراحل حذفی و حتی مسابقات فینال از شبکه ورزش پخش نشده اند در حالی که در آن تایم ، مسابقه مهمی را جایگزین نکرده و به بازپخش مسابقات بسنده می کند . شاید یکی از دلایل پخش نشدن مسابقات دیگر تیم های آسیایی باشگاهی و ملی ، تحرکات سیاسی باشد که مدیران عزیز سازمان حتما میدانند نباید فوتبال را سیاسی و مخاطب را قربانی این جریان کرد.

در روزهای برگزاری مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هستیم و شبکه ورزش همچنان به جای پخش بازی های مهم از جمله گروهی که تیم کشورمان در آن قرار دارد ، بازپخش تنیس و کاراته و… را در کنداکتور قرار می دهد و این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از مخاطبان شده است چرا که از رسانه به اصطلاح ملی خود نمیتوانند از نتیجه‌ مسابقات دیگر تیم های آسیایی که نقش بسیار مهمی در صعود تیم های باشگاهی کشور و تیم ملی دارند ، مطلع شوند و آن ها را تماشا کنند.

بینندگان مسابقات ورزشی سیما مدت هاست خواهان افتتاح دومین شبکه ورزشی سازمان هستند ، باید بگوییم فعلا خیر ! . تنها شبکه ورزشی سازمان بیش از ۷۰ درصد کنداکتور خود را به بازپخش مسابقات اختصاص می دهد و چنانچه دریافت کننده ی دومین شبکه ورزشی باشیم ، شاهد بازپخش ۱۰۰ درصدی مسابقات ورزشی از این شبکه خواهیم بود.

لازم است برای کاهش روند دوری مخاطبان از شبکه های سیما ( به خصوص ورزشی ) بازنگری در قوانین پخش صورت گیرد چرا که با این وضعیت بزودی شاهد مهاجرت اکثر مخاطبان به رسانه های خارجی ( که استارت آن مدت هاست زده شده ) خواهیم بود و رسانه به اصطلاح ملی باید با آمار ساختگی برای خود بیننده بخرد!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.