دلایل محبوبیت سریال گاندو

 دلایل محبوبیت سریال گاندو

دلایل محبوبیت سریال گاندو

دلایل محبوبیت سریال گاندو

مجموعه تلویزیونی گاندو محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران است.ژانر این سریال اجتماعی، اکشن و امنیتی است. این فیلم با کارگردانی جواد افشار تهیه شده است. داستان آن بر اساس پرونده های امینتی است و فیلم نامه آن به قلم آرش قادری نوشته شده است. نخستین قسمت آن در خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران پخش شد و در تیر ۹۸ به پایان رسید. پخش فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو ۲ از اسفند ۱۳۹۹ از شبکه سه آغاز شد. پس از پخش سیزده قسمت از فصل دوم، این مجموعه‌ به دلیل ژانر سیاسی آن با اعتراض برخی از مسئولین دولت متوقف شد و ادامه آن پخش آن به بعد از انتخابات ۱۴۰۰ موکول شد.

ناگفته‌های سازندگان «گاندو» درباره حواشی جنجالی این سریال / تمام پرونده‌ها واقعی است!

چرا سریال گاندو پر طرفدار است؟

از دلایل محبوبیت این فیلم می توان به ژانر خاص آن اشاره داشت. سریال هایی با ژانر اکشن و امنیتی کمتر در سینمای خانگی و شبکه های صدا و سیما به نمایش گذاشته می شوند. پس همین موضوع می تواند نقطه قوتی برای مورد توجه قرار گرفتن این مجموعه باشد.

علاوه بر این تصویربرداری این سریال در سه کشور ایران، ترکیه و چین انجام شده است. این نکته هم می تواند در جذب مخاطب موثر واقع شود.

نکته قابل ذکر دیگر، نام خاص این سریال است. گاندو نوعی تمساح پوزه کوتاه ایرانی است که مدت‌ها با صبر و حوصله‌ ی زیاد به کمین شکارش می نشیند و در لحظه مناسب، ضربه خود را می زند. شباهت این ویژگی این جاندار با جاسوسان، وجه تسمیه مناسبی برای نام این سریال به وجود اورده است. نام این سریال می تواند ذهن مخاطب را درگیر کرده و توجه آن را جلب کند.

علاوه بر موارد ذکر شده این موضوع که فیلم نامه این سریال بر اساس مستندات امنیتی و وقایعی که منجر به کشف جاسوس های داخلی و خارجی شده است، نوشته شده نیز می تواند به جذابیت سریال بیفزاید. شخصیت های این داستان، به اشخاص حقیقی اشاره دارند و واقعی بودن داستان مخاطب را ترغیب به پیگیری سریال می نماید.

مضاف بر دلایل ذکر شده، انتخاب بازیگران مجرب و محبوبی چون علیرام نورایی، کامبیز دیرباز، محمد رضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، فرهاد قائمیان، داریوش فرهنگ، کمند امیر سلمیانی، پیام دهکردی، سارا خوئینی ها و غیره نیز می تواند از عوامل محبوبیت این سریال محسوب شود.

این مجموعه حواشی و واکنش های زیادی از قبیل انتقادات و تعریفات مسئولین و نمایندگان مردم را نیز به دنبال خود داشت. همین امر نیز موجب شد نام این سریال بارها بر سر زبان ها افتاده و مردم برای پیگیری حواشی آن را دنبال کنند.

دلایل محبوبیت سریال گاندو

چرا «گاندو۲» نیمه‌کاره ماند؟/ امینی: سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست | خبرگزاری فارس

سریال گاندو دو، چند قسمت است؟

پخش فصل دوم این سریال در نوروز هزار و چهار صد آغاز شد و پس از مدتی متوقف شد. پس از آن شبکه سوم صدا و سیما پخش آن را مجدداً از ابتدا آغاز کرد و در نهایت از شانزدهم مرداد ماه قسمت های جدید آن پخش شدند. شنیده ها حاکی از آن است که فصل دوم این سریال در کل چهل قسمت خواهد داشت. اگر شما هم به تماشای فیلم هایی با ژانر مشابه این سریال در فضایی مناسب و خاطره انگیز علاقه منده هستید، پیشنهاد می شود سری به سینما هویزه بزنید.

مهدی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.