ماندگار ترین برنامه ها و سریال های تاریخ تلویزیون در ایام نوروز و رمضان

 ماندگار ترین برنامه ها و سریال های تاریخ تلویزیون در ایام نوروز و رمضان

FTD ،ماندگار ترین برنامه ها و سریال های تاریخ تلویزیون در ایام نوروز و رمضان

در این پست به معرفی بهترین های تاریخ تلویزیون در ایام نوروز و ماه رمضان سال های گذشته می پردازیم

همچنین شما می توانید با کلیک روی این متن در نظرسنجی به حداکثر ۱۰ برنامه و سریال محبوب خود رای بدهید

برای مشاهده اخبار جدید سینما ، تلویزیون ،‌ فناوری و … ما را در فضای مجازی دنبال کنید

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی ما کلیک نمایید


ماندگار ترین برنامه ها و سریال های تاریخ تلویزیون در ایام نوروز و رمضان

کلاه قرمزی

مجموعه نمایشی کلاه‌قرمزی، یک مجموعه تلویزیونی به نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب و کارگردانی ایرج طهماسب است که به مناسبت نوروز، هر سال از شبکه دو پخش می‌شد.

مجموعه کلاه‌قرمزی اولین بار در نوروز ۱۳۸۸ از تلویزیون ایران پخش شد و تا کنون هفت فصل از این مجموعه در سال‌های ۸۸، ۹۰، ۹۱، ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۷ پخش شده‌است. کلاه‌قرمزی در زمان پخش توانست به پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه تلویزیون بدل گردد. در این مجموعه صداپیشگانی چون حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، محمد بحرانی، بهادر مالکی، محمد لقمانیان، علی سرابی، کاظم سیاحی، هوتن شکیبا و نگار استخر به ایفای نقش می‌پردازند.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


مردان آهنین

مردان آهنین یا قوی‌ترین مردان ایران یک مسابقه ورزشی تلویزیونی برای انتخاب قوی‌ترین مرد ایران و اعزام آنها به مسابقات جهانی بود، که در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۸۰، از ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ از شبکه ۳ سیما پخش شده‌است.

ایده اولیه این برنامه توسط امید محمدیان امیری (رئیس سابق کنفدراسیون قوی‌ترین مردان آسیا) شکل گرفت و نخستین دوره این مسابقات تحت عنوان قوی‌ترین مردان ایران در سال ۱۳۷۷ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وی برگزار شد. مسابقاتی که به صورت هفتگی و طی ۲۶ هفته از شبکه سوم سیما پخش شد و با قهرمانی محراب فاطمی خاتمه یافت.

پس از اختلافاتی که میان امید محمدیان امیری و مدیران ورزشی شبکه سوم سیما به وجود آمد؛ نام این برنامه تلویزیونی از سال ۱۳۸۰ به مردان آهنین تغییر یافت و محمودرضا رضایی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده گرفت. همچنین بر خلاف رویه اولین دوره این مسابقات، پخش مسابقات مردان آهنین از سال ۱۳۸۰ در ایام نوروز و به صورت متمرکز انجام شد.

از سال ۱۳۸۳ به بعد کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مسابقه تلویزیونی برعهده غلامعباس ق قنبری و محسن تقوی زنوز بوده‌است.

داور اصلی این برنامه فرامرز خودنگاه بود، که عبدالله فلاحتی‌نژاد (۱۳۸۰–۱۳۸۳)، مهدی فاطمی (۱۳۸۴–۱۳۸۵)، محراب فاطمی (۱۳۸۶–۱۳۸۸) و علی داداشی (۱۳۸۹) به عنوان داوران کمکی با او همکاری می‌کردند. اجرای این مسابقه را محمدرضا فتاح‌حسینی (۱۳۷۷ و ۱۳۹۷)، رضا جاودانی (۱۳۸۰–۱۳۸۵ و ۱۳۸۷–۱۳۸۹)، جواد مولانیا (۱۳۸۶) و محمدامین نبی‌اللهی (۱۳۹۰–۱۳۹۱) بر عهده داشته‌اند.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


سریال پایتخت

پایتخت یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک پخش شده‌است. بازیگران این مجموعه محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، سلمان خطی، هومن حاجی‌عبداللهی، مهران احمدی و بهرام افشاری هستند.

فصل اول پایتخت در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شده‌است. در نوروز سال ۱۳۹۲ فصل دوم این مجموعه پخش شد. پایتخت ۳ در نوروز ۱۳۹۳ و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴، پایتخت ۵ در نوروز سال ۱۳۹۷ و پایتخت ۶ در نوروز سال ۱۳۹۹ پخش شد. همچنین این سریال بارها در شبکه‌های مختلف صدا و سیما بازپخش شده‌است.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال خانه به دوش

خانه به دوش یک مجموعه تلویزیونی ایرانی است که در رمضان ۱۳۸۳ به نویسندگی و کارگردانی رضا عطاران از شبکهٔ سه پخش شد

این سریال در سال های بعد از تلویزیون بارها بازپخش شد

خلاصهٔ داستان

آقا ماشاءالله (حمید لولایی) فرد بی‌پول و فقیری است که مشکلات مالی او را در وضعیت سختی قرار داده‌است، و به مشاغلی مثل هندوانه فروشی با وانت روی آورد در نهایت او برای اینکه مشکل مالی خود را حل کند و بتواند تنها از راه حلال پول در بیاورد، با آقای بیات (خشایار راد) که با او به طور اتفاقی آشنا شده همکاری می‌کند و پولی را برای سفر به مالزی به او می‌دهد؛ اما آقای بیات کلاه‌بردار از آب در می‌آید و آقای بیات به ماشاءالله و احمد (رضا عطاران) بلیط جعلی می‌دهد و آن‌ها نمی‌توانند به مالزی سفر کنند. احمد ماشاءالله را در یک کارگاه کفاشی می‌برد و در آن جا کار می‌کنند و کار و کسب خود را توسعه می‌دهند. …

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال متهم گریخت

متهم گریخت یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و نویسندگی سعید آقاخانی است که نخستین بار در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ از شبکه سه در ۲۶ قسمت پخش شد.

این سریال در سال های بعد از تلویزیون بارها بازپخش شده است

خلاصه داستان

هاشم آقا (سیروس گرجستانی) و خانواده‌اش در شهرستانی نه چندان دور زندگی ساده‌ای دارند. او تا پیش از شدت بیماری قلبی خود‌، در مغازه‌ای اجاره‌ای به تعمیر اگزوز مشغول بوده ولی به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع کرده‌اند. از طرفی اعظم دختر دانشجویش در تهران برای او شغلی پیدا می‌کند و خانه‌ای را اجاره می‌کند. هاشم آقا به ناچار کارش را تعطیل و به تهران مهاجرت می‌کند. مهاجرت هاشم آقا به تهران به همراه مادرش بی‌بی (شهربانو موسوی) و همسرش سرور (مریم امیرجلالی)، پسرش سعید (علیرضا جعفری) و دو دخترش معصومه و اعظم (ملیکا زارعی) و (لیدا فتح‌اللهی) و دامادش عباس (علی صادقی) ماجراهای بسیار جالبی رقم خواهد زد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


ماه عسل

ماه عسل برنامهٔ زندهٔ تلویزیونی با زمینهٔ اجتماعی معنوی و با حضور مهمان‌هایی از بطن جامعه بود که از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۷ هر سال ماه رمضان حوالی ساعت ۱۹ و پیش از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شد. ایدهٔ این برنامه متعلق به احسان علیخانی می‌باشد که پس از اجرای برنامه‌های مناسبتی جزر و مد در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ تصمیم گرفت برنامه‌ای مستقل برای ماه رمضان بسازد و بدین ترتیب برنامهٔ ماه عسل از سال ۱۳۸۶ پخش شد، و پس از پخش دوازده فصل در ماه‌های رمضان، سرانجام در سال ۱۳۹۷ به پایان رسید.

مهمان‌های این برنامه به‌طور کلی مردم عادی جامعه بودند که توانسته بودند در زندگی خود کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگر تأثیرگذار بوده یا حادثهٔ مهمی در زندگیشان رخ داده بود. بیشتر مهمان‌های دعوت شده به ماه عسل، در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده بودند اما با امید، پشتکار، تلاش و مبارزه بر مشکلات غلبه کرده و به انسان‌های موفقی در زندگی خود تبدیل شده بودند.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


سریال زیرخاکی

زیرخاکی یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا است که نقش‌های اصلی آن را پژمان جمشیدی و ژاله صامتی به‌عهده دارند. فصل اول این مجموعه در ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ روی آنتن شبکهٔ یک رفت و فصل دوم آن از ۷ خرداد ۱۴۰۰ پخش شد. فصل سوم زیرخاکی نیز در نوروز ۱۴۰۱ از همین شبکه پخش شد.

خلاصه داستان

این مجموعه تلویزیونی کمدی-تاریخی که مربوط به دهه‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ خورشیدی است، داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به دنبال زیرخاکی می‌گردد. او در طی داستان درگیر مسائلی همچون؛ دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک ارتش و… می‌شود. جالب است که در همهٔ این موارد او از ماجراهایی که پیرامون تحولات ایران رخ می‌دهد بی‌خبر و بی اطلاع و مشغول به کار خودش است.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال نون خ

نون خ نام مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که تاکنون ۴ فصل از این سریال ساخته شده است. نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد. «نون خ» مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. سریال نون خ پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۳۹۸ بود. این سریال در سه فصل در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با داستان های متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شده است و فصل چهارم آن هم اکنون در نوروز ۱۴۰۲ در حال پخش است ، همچنین این سریال سه سال از پربیننده ترین سریال های نوروزی صدا و سیما بوده است.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


عصرجدید

عصر جدید یک مسابقهٔ تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیما ساخته و پخش می‌شود. این برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده و پخش فصل اول آن از ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ از شبکه سه آغاز شده‌است.پخش فصل دوم این برنامه از ۶ اسفند ۱۳۹۸ و فصل سوم آن نیز از ۱ فروردین ۱۴۰۱ آغاز شد.

در این برنامه شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور و حرکات موزون شرکت کنند. این برنامه توانایی‌های مختلفی را از سراسر ایران جذب می‌کند. هر شرکت کننده تلاش می‌کند تا با نمایش استعداد خود، داوران حاضر را تحت تأثیر قرار دهد و از آن‌ها رای سفید یا آری بگیرد. داوران برنامه در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بودند.در فصل سوم حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی به عنوان داور حضور پیدا کردند.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


دورهمی

ورهمی نام یک برنامه تلویزیونی با اجرای مهران مدیری است که ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ با تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت در شبکه نسیم شروع به پخش کرد. دورهمی پربیننده ترین برنامه تاریخ تلویزیون ایران است. سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده سری سوم این مجموعه در خرداد ۹۸ با قاطعیت از منتفی شدن سری چهارم دورهمی خبر داد. اما در شب یلدای ۹۸ قسمت جدید پخش شد و سری چهار از فصل اول دورهمی از زمستان ۱۳۹۸ آغاز شد. سپس پس از ۴ سری از فصل اول دورهمی با موضوع تاک‌شو، این برنامه به مسابقه تبدیل شد که آغازگر فصل جدید و دوم دورهمی می‌باشد.

فصل پنجم برنامه دورهمی با تغییر کلی نسبت به فصل اول و در قالب مسابقه بزرگ تلویزیونی دورهمی برگزار شد.

ادامه قسمت های فصل جدید این برنامه فعلا به دلیل حاشیه هایی که ایجاد شده است پخش نمی شود

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


خندوانه

خندوانه برنامه‌ای تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سید علی احمدی و کارگردانی و اجرای رامبد جوان است و پنج شب در هفته پخش می‌شود. مسابقه‌های مختلف ابداعی، بخش‌های نمایشی، موسیقایی، استندآپ کمدی و… از اولویت‌های جدی خندوانه هستند. خندوانه مدت‌هاست که یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ایران محسوب می‌شود. این برنامه در اسفند ۹۸ مجدداً از شبکه‌های یک سیما و شبکه نسیم بازپخش شد. فصل هفتم خندوانه قرار بود از اواخر سال ۱۳۹۸ تولید شود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا ، رامبد جوان تولید آن را یکسال به عقب انداخت تا از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ به مناسبت عید مبعث، خندوانه به آنتن شبکه نسیم برگشت. قرار بود پخش فصل هفتم تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و تا قبل از شروع ماه محرم ادامه داشته باشد اما با ابتلای رامبد جوان به ویروس کرونا این فصل زودتر از موعد به پایان رسید. در ۱۸ آبان ۱۴۰۰ فصل هشتم این برنامه روی آنتن شبکه نسیم رفت و در ۶ تیر ۱۴۰۱ این فصل به پایان رسید. خندوانه تا پایان فصل هشتم در ۹۲۲ قسمت پخش شده‌است و سازندگان آن قول داده‌اند پس از محرم و صفر ۱۴۰۱ فصل نهم را آماده و پخش کنند.

ایده اولیه

ایدهٔ اجرای برنامه برای اولین بار در سال ۱۳۸۳ توسط رامبد جوان به شبکهٔ پنج داده شده بود، ولی به خاطر تأمین نشدن بودجه و مسائلی همانند آن ساخت این برنامه به تعویق افتاد.

از ۲۰۰۰ مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود، تقریباً ۹۰۰ مورد استخراج و بن‌مایه علمی برنامه شد. بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت‌انگیز خنده در انسان‌ها بود.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


سریال نجلا

نجلا یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که در آبادان، خرمشهر، شادگان و تهران ساخته شده‌است. نخستین قسمت از این مجموعه در ۱۷ مهر ۱۳۹۹ روی آنتن شبکهٔ سه سیما رفت.فصل دوم این مجموعه در نوروز و رمضان ۱۴۰۱ از شبکه سه پخش شد.

خلاصهٔ داستان

قصهٔ سریال نجلا در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد و دختری به یک پسر عاشق در آن اوضاع آشفته و نا امنی‌ها وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر پسر بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همهٔ این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود. در فصل اول سارا رسول‌زاده و در فصل دوم محیا دهقانی نقش نجلا را ایفا کرد

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال خروس

خروس مجموعه‌ طنز-اجتماعی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی، نویسندگی مصطفی کیایی و تهیه‌کنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی محصول سال ۱۳۹۲ است که در ماه رمضان همین سال از شبکه۲ سیما پخش شد.

این مجموعه تلویزیونی، ابتدا قرار بوده که در تعطیلات نوروز ۱۳۹۲ پخش شود، ولی شبکه دو یک مجموعه تلویزیونی دیگر را برای پخش نوروزی در نظر گرفته و سازندگان مجموعه تلویزیونی خروس که در میانه‌های تولید بودند را موظف کرد تا با افزایش تعداد قسمت‌ها آن را برای ماه رمضان آماده کنند.تلویزیون ایران از اواسط تیر تا اوایل مرداد ۱۳۹۲ مجموعه تلویزیونی خروس را در ۲۲ قسمت پخش کرد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال خداحافظ بچه

خداحافظ بچه یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی منوچهر هادی است که در رمضان ۱۳۹۱ از شبکه سه پخش شد.

خلاصه داستان

مرتضی (شهرام حقیقت‌دوست) و لیلا (مهراوه شریفی‌نیا) بچه‌دار نمی‌شوند و تصمیم می‌گیرند بچه‌ای را به فرزندی قبول کنند اما به‌خاطر سابقهٔ زندان مرتضی، تصمیم می‌گیرند بچه‌ای را بدزدند و این کار را انجام می‌دهند ولی در خانه صاحب بچه یادداشتی می‌گذارند این یادداشت مدرکی می‌شود تا پدر بچه دنبال آن‌ها بگردد در آخر پس از رخدادهای زیاد آن‌ها بچه را به خانواده اش تحویل می‌دهند با توصیهٔ مادر بچه (بهاره رهنما) با موسسه رویان آشنا می‌شود و پس از کشیدن دوره زندان صاحب پنج قلو می‌شوند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال دارا و ندار

دارا و ندار عنوان یک مجموعهٔ تلویزیونی به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین‌حسینی است و در نوروز ۱۳۸۹ از شبکهٔ تهران و مراکز استان‌ها و همچنین شبکهٔ جام جم پخش شد. دارا و ندار اولین تجربهٔ تلویزیونی ده‌نمکی است.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال خوشنام

خوشنام مجموعه طنز تلویزیونی به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و به تهیه‌کنندگی احمد زالی و نویسندگی فهیمه سلیمانی براساس فیلمنامه‌ای به نویسندگی محسن کیایی و علی کوچکی محصول سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ است که هر شب در رمضان ۱۴۰۱ از شبکه یک ایران پخش می‌شد.این سریال پرطرفدارترین سریال رمضان ۱۴۰۱ شد.

خلاصه داستان

مجموعه خوشنام روایتگر قصه شخصی به نام «شهرام» است که می‌خواهد از گذشته تاریک و ویرانه‌اش بازگردد و به دنبال جبران اشتباهات گذشته خود است که کار آسانی نیست و در هر قسمت دچار ماجراهای جدیدی می‌شود.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال بچه مهندس

بچه مهندس یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که در چهار فصل تولید شده‌است. فصل نخست این اثر نوشتهٔ سجاد ابوالحسنی و نگارش فیلمنامه فصل‌های دوم تا چهارم، بر عهدهٔ حسن وارسته بوده‌است. سه فصل اول توسط علی غفاری و فصل چهارم آن را احمد کاوری کارگردانی کرده‌است. تهیه و تولید این اثر بر عهده سعید سعدی بوده‌است.بنا بر اظهارات تهیه‌کننده، این مجموعه از ابتدا برای ماه رمضان ساخته نشده‌بود اما با تصمیم مدیران سیما فصل اول آن در ۳۰ قسمت در ماه رمضان ۱۳۹۷ از شبکه دوم سیما پخش شد. فصل دوم این مجموعه در دی ماه ۹۷، فصل سوم در ماه رمضان ۹۹، و فصل چهارم نیز در ماه رمضان ۱۴۰۰ پخش شد.

همچنین ساخت فصل پنجم این مجموعه و پخش آن در ماه رمضان ۱۴۰۲ در دستور کار صدا سیما قرار گرفته استکه در صورت تحقق، علی غفاری به کارگردانی آن باز خواهد گشت.

داستان

داستان این مجموعه در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی پسری مطرح می‌شود که در نوزادی رها شده چون پدرش نمی‌خواسته او به دنیا بیاید و تصمیم میگیرد برای قماربازی اش او را بفروشد تا پولش جور شود؛ در شبی پس از چند ماه که به خانه می‌آید و کودک را می‌یابد؛ با زنش دعوا می‌کند و مادر و بچه از خانه بیرون می‌آیند. مادر، بچه را به پرورشگاه می‌سپارد و در آنجا نام بچه را جواد جوادی می‌گذارند و داستان زندگی جواد از آنجا روایت می‌شود.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال از سرنوشت

از سرنوشت مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و نویسندگی محمد محمودی سلطانی، روح‌الله صدیقی و سارا خسروآبادی است که از شبکه دو پخش شده‌است. این مجموعه از سال ۱۳۹۸ در چهار فصل پخش شده و در ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال تعبیر وارونه یک رویا

تعبیر وارونه یک رؤیا یک مجموعهٔ تلویزیونی به کارگردانی فریدون جیرانی است که مرداد و شهریور سال ۱۳۹۴ از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای است. از مزایای این سریال نوآوری‌های آن در محیط مدرن است که از سبک‌های قدیمی به سمت سبک‌های جدید است و در آن از جلوه‌های ویژه استفاده شده‌است.

این فیلم ابتدا با نام «خانه امن» در لوکیشنی در خیابان‌های تهران کلید خورد و بعد از آن گروه سازنده برای تصویربرداری به ارمنستان رفتند. در این سریال علاوه بر بازیگران ایرانی از چند بازیگر خارجی نیز استفاده شده‌است که این بازیگران ارمنستانی و روسی بوده‌اند. به گفته سیدکمال طباطبایی، تهیه‌کننده سریال، ساخت این سریال به دلیل داستان و شرایط آن، از مجموعه‌های سخت تلویزیونی بوده‌است.

ابتدا قرار بر این بود که به دلیل فضای جاسوسی و امنیتی، سریال «تعبیر وارونه یک رؤیا» به شکل سیاه و سفید روی آنتن برود اما از آنجایی که پخش سیاه و سفید کیفیت کار را از دیجیتال به آنالوگ تبدیل می‌کند و این کار به کیفیت پخش آسیب می‌رساند، تصمیم بر این شد که سریال به صورت رنگی پخش شود

خلاصه داستان

تعدادی از عوامل فریب خورده و جاسوسان خارجی در عملیاتی، یک دانشمند هسته‌ای ایران را به قصد انتقال به باکو برای بهره‌برداری‌های جاسوسی و تبلیغاتی می‌ربایند اما به دلیل مجروح شدن این دانشمند، برنامه عملیات تغییر می‌کند و سرانجام با دستگیری و هلاکت جاسوسان، عملیات ناکام می‌ماند. از سویی با تدبیر نیروهای اطلاعاتی کشور، عوامل هدایت عملیات نیز فریب می‌خورند و…

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال مرد هزار چهره – مرد دو هزار چهره

مرد هزارچهره نام مجموعه‌ای کمدی است که هر شب از شبکه سه در ایام نوروز ۱۳۸۷ در ساعت ۲۱ پخش شد، «مرد هزار چهره» عنوانی است که در این داستان به مسعود شصت‌چی نقش اول فیلم به بازیگری مهران مدیری گفته می‌شود. کارگردان این سریال مهران مدیری است و پیمان قاسم‌خانی سرپرست گروه نویسندگان. مجید و حمید آقاگلیان تهیه‌کنندهٔ سریال «مرد هزار چهره» هستند. این سریال تلویزیونی که قرار بود در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در ایام نوروز پخش شود، طی ۱۳ قسمت در ۱۳ نوروز خاتمه یافت. این مجموعه روایتگر داستانی اجتماعی است و موقعیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد تا به جای دیگری اشتباه گرفته شود. بازپخش این مجموعه مجدداً از فروردین ۹۱ از شبکه سه سیما پخش شد و در زمستان ۹۸ هم مجددا از همان شبکه بازپخش شد، همچنین این مجموعه بار ها از شبکه آی فیلم بازپخش شده است. نکتهٔ مهم دربارهٔ مرد هزارچهره تعدد لوکیشن، استفاده از حیوانات سینمایی (به مربیگری امیر رهبری) تفاوت‌های فراوان کار با آثار قبلی مهران مدیری است. ادامه این سریال با نام مرد دوهزارچهره در نوروز ۱۳۸۸ پخش گردید که در آن هم شخصیت اصلی مسعود شصتچی می‌باشد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال ترش و شیرین

ترش و شیرین یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و نویسندگی سروش صحت و محمدرضا آرین است که در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه سه پخش شد.

خلاصه داستان

نصرت خانم (مریم امیرجلالی) زنی متکی به خود است که پس از مرگ شوهرش کمر همت بسته فرزندان قد و نیم قدش را به سختی اما آبرومندانه از آب و گل درآورده است. داستان از جایی شروع می‌شود که مهلت خانه اجاره‌ای نصرت خانم به سر آمده و او مجبور است به خانه‌ای دیگر نقل مکان کند اما این جابجایی باعث بروز ماجراهایی می‌شود که مسیر زندگی نصرت خانم و خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال او یک فرشته بود

او یک فرشته بود یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی علیرضا افخمی است که در رمضان ۱۳۸۴ از شبکه دو پخش شد.او یک فرشته بود در ژانری جدید در تلویزیون ایران به نام ماورایی ساخته شده بود

داستان

موضوع داستان بدین ترتیب است که بهزاد طی ماجرایی با زنی تصادف می‌کند و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته نام دارد، سر می‌زند و از سوی دیگری در قالب مردی به نام سرابی سعی در سردرگم نمودن بهزاد دارد. نهایتاً فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد، اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، شیطان (ابلیس) است و پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد و سپس به درگاه خدا توبه کرده و از گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال پنج کیلومتر تا بهشت

پنج کیلومتر تا بهشت سریالی است که در ماه رمضان سال ۱۳۹۰ از شبکه سوم سیما پخش شد.

داستان

امیرحسین ، مدیر یک شرکت پخش دارویی است که متعلق به همایون فرزین است. امیرحسین از کودکی در خانه همایون فرزین بزرگ شده‌است و عاشق آیدا دختر فرزین است. پسر فرزین که از امیرحسین کینه به دل دارد و رابطه‌اش با پدرش خوب نیست و به کمک دوستانش از شرکت پدرش دزدی می‌کند که در حین آن امیرحسین سر می‌رسد و با ضربه دزدان به کما می‌رود و سعی می‌کنند جسد او را در مکانی دور از بین ببرند. شواهد و مدارک دزدی علیه امیرحسین گواهی می‌دهد. اما روح او که اکنون از جسمش جدا شده با حضور در رویاهای آیدا، دختر فرزین و معشوقه خودش سعی می‌کند آنان را مطلع سازد که در گندمزاری در ۵ کیلومتری بهشت زهرا در حال مرگ است، نهایتاً امیرحسین با کمک روح دختری به نام مینا که در حال زندگی نباتی است، آیدا را از محل جسدش باخبر می‌سازد و با انتقال به بیمارستان نجات می‌یابد. در این میان همایون فرزین پدر آیدا نیز بر اثر سکته قلبی می‌میرد و روحش آیدا و همسرش را به امیرحسین می‌سپارد. امیرحسین هم پس از آن که بهبود می‌یابد نزد والدین مینا رفته و با دادن نشانی‌هایی از او آنان را قانع می‌کند که اعضای بدن دخترشان را که خودکشی کرده‌است، اهدا کنند.مینا نیز که شاد است به خواب امیرحسین آمده و از او تشکر می‌کند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال حلقه سبز

حلقه سبز نام دومین مجموعهٔ تلویزیونی ابراهیم حاتمی کیا پس از خاک سرخ است. این سریال در سال ۱۳۸۶ از شبکه سه پخش شد. در ابتدای پخش، سریال چنین مورد انتقاد می‌شد که پخش سریال موجب کاهش انگیزهٔ افراد برای اهدا عضو می‌شود.ولی پایان شگفت‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی سریال موجب تغییر نظر خیلی از منتقدین این مجموعه شد.

داستان

این سریال در واقع داستان سفری جالب به اعماق معنا و مفهوم واقعی حیات است. داستان این سریال در مورد جوانی است معلول که دچار مرگ مغزی شده و پزشکان در صدد انتقال قلب او به یک گیرنده قلب بر می‌آیند. روح حسن مخالف این کار است زیرا می‌داند در این صورت باید به عالم دیگری هجرت کند. یک دانشجو پزشکی به نام گلبهار قادر به دیدن و ارتباط با روح حسن است. او در قبال درخواست حسن برای انتخاب گیرنده قلبش به حسن کمک می‌کند…

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال اغما

سریال تلویزیونی اغما، مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی به کارگردانی سیروس مقدم، نویسندگی علیرضا افخمی و داریوش مختاری (بر اساس طرحی از داریوش مختاری) و تهیه‌کنندگی رضا جودی که از شبکه اول سیما در ماه رمضان ۱۳۸۶ پخش شد. این سریال در نظر سنجی‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی ماه رمضان شناخته می‌شود. داستان این سریال حاصل چند سال پژوهش مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما است سریال در باره دکتر پژوهان که در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار دارد…

خلاصهٔ داستان

داستان دکتر طاها پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحی‌های موفقیت آمیزش به روی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار دارد. از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط اوست ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط پژوهان جراحی شود. از سویی تنها فرزند آن‌ها پری (نفیسه روشن) مخالف این عمل جراحی توسط پدر است…

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال روز حسرت

روز حسرت که پیش‌تر خواب‌زده نام داشت، نام مجموعه‌ تلویزیونی ماورایی به کارگردانی سیروس مقدم محصول سال ۱۳۸۷ است که در ماه رمضان همین سال پخش می‌شد. این مجموعه بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای از علیرضا افخمی و با همکاری سجاد ابوالحسنی تولید شده‌است. آخرین سکانس قسمت پایانی آن بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

خلاصه داستان

این سریال دربارهٔ خانم وکیلی است که پسرش به تازگی ازدواج کرده همسر او (معصومه) به دلیل تصادف بر اثر بی‌توجهی شوهرش (مسعود) قطع نخاع می‌شود در حین حال مسعود با زنی معتاد به نام فریده ازدواج می‌کند وقتی معصومه می‌میرد خانم وکیل (نرجس) عالمی از برزخ را می‌بیند ودر حین اتفاقات دیگری هم می‌افتد وقتی پدر مسعود (حاج رضا) می‌فهمد مسعود زن دارد و زن او باردار است به همسرش گفته و او را به خانه می اورنند در حین مسعود که از فریده کینه دارد تصمیم به کشتن او می‌کند و…

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال پنجمین خورشید

پنجمین خورشید مجموعه‌ای تلویزیونی است. این مجموعه در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۸۸ از شبکه سه بعد از افطار به میانگین زمان هر قسمت ۳۵ دقیقه در ۱۶ قسمت ساخته و پخش ‌شد . این مجموعه به کارگردانی علیرضا افخمی و نویسندگی علیرضا افخمی و سجاد ابوالحسنی ساخته شده‌ است.

داستان

داستان یک شاگرد مکانیک، محسن(حمید گودرزی) و رفیق صمیمی او همایون(شهرام قائدی) است که در سال ۱۳۶۴ و در وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند. آنها بر اثر حادثه‌ای کتیبه ای پیدا می‌کنند که قابلیت سفر در زمان را دارد و محسن همراه عتیقه ۲۴ سال در زمان سفر می‌کند و در سال ۱۳۸۸ در تهران امروز خود را می‌یابد. محسن که با پدیده‌های جدید و دور از ذهن مواجه می‌شود دلبسته دختری به نام هما(شبنم قلی خانی) می‌شود و اتفاقات دیگری برای او می‌افتد که مجبور به بازگشت به سال ۶۴ می‌شود و …

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال احضار

احضار یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی محصول سیما فیلم در ژانر درام و ماورایی است که در ماه رمضان ۱۴۰۰ از شبکهٔ یک تلویزیون ایران پخش شد. این مجموعه با ۴۳٫۱ درصد مخاطب پربیننده‌ترین سریال در ماه رمضان ۱۴۰۰ است.

داستان

داستان این سریال با سفر چهار دوست شروع می‌شود. در این سفر مائده که عاشق کامرانی است دست به دامان خرافات شده تا کامرانی (خواستگار قبلی او) برگردد. در همین سفر بین دوستان فاصله می‌افتد و کامرانی خواستگار قبلی مائده این بار برای خواستگاری از دختر دایی مائده، زهره سفر آنها را به هم می‌زند. کامرانی می‌خواهد زهره را ببیند اما مائده نمی‌گذارد و کامرانی با سرعت زیاد دنبال مائده و زهره می‌کند اما در راه تصادف کرده و می‌میرد. مائده که با این اتفاق دچار عذاب وجدان شده با کمک دوست خود سوسن پیش یک فالگیر رفته و از او می‌خواهد تا روح کامرانی را احضار کند اما مینو ده میلیون تومان از مائده پولدار می‌گیرد و به کمک بهروز کارمند خود حریم خصوصی او را هک می‌کند و به او دروغ‌هایی دربارهٔ کامرانی می‌گوید و مثلاً جای او حرف می‌زند اما مائده در اواسط جلسه احضار روح کامرانی را می‌بیند و با او حرف می‌زند. مینو و کارمندان او را مسخره می‌کنند و فکر می‌کنند توهم زده‌است. در همین وقت و بعد از این جلسه …

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال ملکوت

ملکوت نام مجموعه تلویزیونی است که در رمضان ۱۳۸۹ به کارگردانی محمدرضا آهنج از شبکه دو پخش شد.

این مجموعه تلویزیونی روایت قصهٔ فردی به نام حاج فتاح سلطانی می‌باشد.

داستان

فردی به نام حاج فتاح سلطانی (محمدرضا شریفی‌نیا) پس از تصادف دچار مرگ مغزی می‌شود و به جهان ملکوت می‌رود در آن زمان فرشته‌ای (کوروش تهامی) به سراغ او می‌آید تا به گناهان او رسیدگی کند و از طرفی دیگر داماد حاج فتاح (رضا رویگری) برای رسیدن به ثروت حاج فتاح تلاش می‌کند اما در واقع، او در این مسیر، ناکام می ماند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال بزنگاه

بزنگاه عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای از سروش صحت و ایمان صفایی ساخته و در ماه رمضان سال ۱۳۸۷ از شبکه سوم ایران پخش شده‌است. این اثر آخرین ساختهٔ رضا عطاران در تلویزیون می‌باشد.

این سریال (مطابق با آنچه در تیتراژ آن آمده) به حسن حامد هنرمند برجسته تئاتر و رضا عطاران تقدیم شده‌است.

خلاصه

این مجموعه داستان مردی معتاد به نام نادر پرور (رضا عطاران) است که به همراه دخترش درسا پرور (نیکی نصیریان) در کرج زندگی می‌کند و از همسرش مریم (فریده فرامرزی) طلاق گرفته‌است. پس از فوت پدرش اوس احمد پرور(احمد پورمخبر)، او و برادرش صابر پرور (حمید لولایی)، خواهرش بهجت پرور (مرجانه گلچین)، و شوهرخواهرش توفیق اجباری (غلامرضا نیکخواه) بر سر تقسیم ارث و میراث پدری که یک خانه و یک نانوایی است به اختلاف برمی‌خورند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال دردسرهای عظیم

دردسرهای عظیم یک مجموعه تلویزیونی کمدی ایرانی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد است که فصل اول آن در ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ از شبکه سه پخش شد. فصل دوم این مجموعه از ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ آغاز شد و در ۲ مرداد به پایان رسید. بازیگران اصلی آن مهدی هاشمی، جواد عزتی، الناز حبیبی و مریم سعادت هستند.

خلاصه داستان ۱ و ۲

داستان فصل ۱: لطیف جوانی است که ناخواسته درگیر ماجرای عجیبی می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌کند. بهار دختر جوانی است که خواستگارهای زیادی دارد ولی تمایلی به ازدواج ندارد. برای همین برای خلاص شدن از دست خواستگارها از لطیف کمک می‌گیرد تا به عنوان خواستگار ساختگی با او نامزد کند. مادر بهار به‌خاطر نداشتن کار با این ازدواج مخالفت می‌کند و می‌گوید که لطیف کاری را باید داشته باشد که دفترچهٔ بیمه داشته باشد و او مجبور می‌شود نش کش شود و شبی که می‌خواهد به خواستگاری بهار برود جنازه ای که در ماشینش هست زنده می‌شود

داستان فصل ۲: لطیف می‌خواهد به صورت واقعی با بهار ازدواج کند و عموی بهار (عمو منصور) از بهار و لطیف می‌خواهد که به دفتر او بروند وقتی از دفتر بیرون میایند می‌بینند که یک بچه در ماشین است.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال میوه ممنوعه

میوه ممنوعه یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی و محصول سال ۱۳۸۶ است. این مجموعه تلویزیونی برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه دو ساخته شد.

موسیقی متن این مجموعه تلویزیونی با آهنگ‌سازی و با صدای احسان خواجه امیری بوده‌است که با استقبال زیادی در بین مخاطبان همراه شد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال دیوار به دیوار

دیوار به دیوار مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سامان مقدم است که در نوروز ۱۳۹۶ از شبکه سه پخش شد. فصل دوم نیز در سال ۱۳۹۷ پخش شد. داستان آن در مورد پنج خانواده است که پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز، بنا به اتفاقی مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند. بازیگران آن فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، امیرمهدی ژوله و علی شادمان هستند.

داستان

این سریال روایتگر داستان مالباختگانی است که مجبور می شوند مدتی در یک خانه با هم زندگی کنند. پژمان جمشیدی در آن نقش یک راننده تاکسی فرودگاه را بازی می کند که یک زن پا به ماه دارد. نقش این زن را آزاده صمدی بازی می کند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال دودکش

دودکش یک مجموعه تلویزیونی طنز ایرانی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی برزو نیک نژاد و حسن وارسته بود. این سریال پر مخاطب در رمضان ۱۳۹۲ از شبکه یک سیما پخش شد و فصل دوم آن یعنی پادری در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۵ به عنوان اسپین آف مجموعه دودکش از همین شبکه به نمایش گذاشته شد. همچنین فصل سوم این مجموعه با نام دودکش ۲ به کارگردانی برزو نیک نژاد از ۸ تیر ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما پخش شد.

این سریال برای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲ تولید شده و قرار بوده در صورتی که سریال پایتخت آماده نشود، روی آنتن برود و پخش آن پس از تعطیلات نوروز نیز ادامه یابد. اما با آماده‌شدن آن سریال، شبکه یک با انجام تغییراتی در سریال دودکش، این سریال را در ۲۴ قسمت برای ماه رمضان در نظر گرفت.

داستان

دودکش، زندگی افرادی را در قالب طنز به تصویر می‌کشد که با مشکلات مالی و دیگر درگیری‌های زندگیشان، دست و پنجه نرم می‌کنند. بعضی از آنان مثل فیروز، به خدا توکل می‌کنند و دست روی زانو گذاشته، از جای برمی‌خیزند و بعضی دیگر مثل نصرت، برادر همسر او، نگاه‌شان را به دستان دیگران می‌دوزند.

فیروز مرد خانواده‌دوست و زحمت‌کشی است که به همراه خانواده و آشنایانش، یک قالی‌شویی را اداره می‌کند؛ اما با پلمپ شدن درب محل کار و زندگی او توسط مأموران شهرداری، دردسرهایش دوچندان می‌شود.

محل وقوع اصلی داستان یک قالیشویی است که اتفاقات بامزهٔ زیادی در آنجا رخ می‌دهد. هومن برق نورد و بهنام تشکر و امیرحسین رستمی نقش‌های اصلی داستان هستند که پس از کارهای موفق ساختمان پزشکان و دزد و پلیس بار دیگر با همکاری هم سریالی طنز و بامزه روایت می‌کنند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


برنامه آقای گزارشگر

مسابقهٔ ورزشی آقای گزارشگر توانایی ۶٬۰۰۰ علاقه‌مند در حوزهٔ گزارشگری فوتبال را در معرض قضاوت کارشناسان و گزارشگران با تجربه قرار می‌دهد. این برنامه با برگزاری آزمون‌های عملی و کتبی از میان ۶٬۰۰۰ نفر و سپس ۱۴۷ برگزیدهٔ مرحلهٔ اول، ۱۰۲ فرد را گزینش کرده و این افراد در گروه‌های ۶ نفری به مرحلهٔ دوم مسابقهٔ گزارشگری راه می‌یابند که در ۱۷ گروه دسته‌بندی می‌شوند و مرحلهٔ سوم از رقابت استانداردهای گزارش ورزشی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد و اطلاعات عمومی مشارکت‌کنندگان در زمینهٔ فوتبال، شناخت آنان از جزئیات این رشتهٔ ورزشی و فوتبالیست‌ها مورد اهمیت قرار دارد.

در فصل اول پیمان احمدی و در فصل دوم فرشاد محمدی‌مرام و در فصل سوم سعید زلفی با رأی مردم برندگان آقای گزارشگر شدند. پیمان احمدی هم‌اکنون در شبکهٔ سهند مشغول فعالیت است و فرشاد محمدی‌مرام نیز در شبکهٔ سه و ورزش مسابقات فوتبال اروپا را گزارش می‌کند و سعید زلفی هم در شبکهٔ ورزش مشغول گزارش مسابقات فوتبال است. همچنین رضا یونسیان نفر دوم فصل اول این مسابقه نیز در برنامهٔ نود به عنوان گزارشگر و خبرنگار این برنامه فعالیت می‌کرد.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


سریال گمگشته

گم‌گشته یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی رامبد جوان است که در سال ۱۳۸۰ در ماه رمضان از شبکه سه پخش شد.

بازیگران این مجموعه آتیلا پسیانی، فرامرز صدیقی، آتنه فقیه‌نصیری، پژمان بازغی، حدیث فولادوند، صالح میرزاآقایی، زهره حمیدی، صدیقه کیانفر و بیوک میرزایی هستند. با اینکه گم‌گشته نخستین مجموعهٔ مناسبتی نیست، اما یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین آن‌هاست که طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما هنوز هم به عنوان محبوب‌ترین مجموعه مناسبتی در نظر مردم جای دارد. علاوه بر آن، ترانهٔ تیتراژ این سریال با صدای مجید اخشابی موجب شهرت وی و تثبیت او در موسیقی پاپ و به ویژه موسیقی تیتراژی شد.پسیانی برای نقشش در این مجموعه نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی از ششمین جشن حافظ شد.

داستان

یک مرد خلافکار که به فردی بانفوذ و ثروتمند که به سید مشهور است شباهت دارد خود را به جای او جا می‌زند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال برادر

برادر نام یک سریال ۲۹ قسمتی است به کارگردانی جواد افشار، تهیه‌کنندگی نعمت چگینی و به نویسندگی آرش قادری که در جمعه، ۳۰ بهمن‌ماه ۹۴در تهران کلید خورد. سریال برادر در ماه رمضان ۹۵ از شبکه دو سیما پخش شد.

داستان

حاج کاظم پهلوان (حسن پورشیرازی) مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است که با تأکید بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کند. او به همراه پسرش مسعود (حسین یاری) و دخترش مریم (سوگل طهماسبی) که یک روزنامه‌نگار پر جنب و جوش است، بر ضد واردات قاچاق برنج‌های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می‌کند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است. دشمنان با اغفال ناصر (پوریا پورسرخ) پسر دیگر او، وارد تجارت سالم حاج کاظم شده و همین امر به وقوع ماجراهایی منجر می‌شود که… .

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال برادر جان

برادر جان نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون ایران ملودرامی اجتماعی مذهبی است که برای پخش در ماه رمضان سال ۱۳۹۸ تهیه و تولید شد. نخستین قسمت این سریال ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران پخش شد.

خلاصه داستان

داستان برادری، برابری و جان فشانی سه برادر است که زبانزد شده و خدا و خلق از آن‌ها در آسایش هستند. تا این که به ناگه حادثه‌ای واقع می‌شود که نامش حق‌الناس است. داستان اصلی این فیلم از خاطرات نوشت مرحومه خانم لیلا اگنجی شیرازی است که در سال ۱۳۷۱ اختلافات ارثیه و فامیلی عموهایش، اخوان سنگابی شیرازی را تحت عنوان برادرانی چون رفیق به نگارش در اورد، این فیلمنامه با تلخیص تدوین و به نگارش در آمد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال سه دونگ سه دونگ

سه دونگ، سه دونگ نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی شاهد احمدلو است که در رمضان ۱۳۹۰ از شبکه پنج سیما پخش شد. این مجموعه محصول ۱۳۹۰–۱۳۸۹ است.

خلاصه داستان

«نصرت عشقی» (با بازی سیروس گرجستانی) سال‌هاست در یکی از محلات قدیمی تهران، نانوایی سنگک دارد و به اتفاق سه پسرش «مسعود» (جواد عزتی)، «محمود» (عباس جمشیدی‌فر) و «منصور» (اشکان اشتیاق) آنجا را اداره می‌کند. اما تنها سه دانگ از مغازه به نام اوست و سه دانگ دیگر، متعلق به شریک و دوست قدیمی‌اش «پرویز» (با بازی محمد کاسبی) است که ۱۰ سال قبل از ایران مهاجرت کرده و اکنون در ایتالیا زندگی می‌کند. پرویز پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا سه دانگ سهم خود را بفروشد. نصرت که برای این نانوایی رنج و زحمت زیادی کشیده‌است، در تلاش است تا پولی جور کند و سه دانگ پرویز را خودش بخرد، اما در این میان، ماجراهایی پیش می‌آید که زندگی او و خانواده‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها نیز تصمیم می‌گیرند تا به خارج مهاجرت کنند؛ تا اینکه…

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال جایزه بزرگ

جایزه بزرگ سریالی تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری است که در نوروز سال ۱۳۸۴ به صورت روزانه در ساعت ۲۱ شب از شبکه ۳ پخش می‌شد و ۱۳ قسمت داشت.

طبق آمار مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، این سریال در زمان پخش خود، ۹۵ درصد بیننده داشته و ۹۷ درصد بینندگان، آن را در حد «زیاد» یا «خیلی زیاد» پسندیده‌اند. این سریال همچنان هرازچندگاهی باز پخش می‌شود.

خلاصهٔ داستان

داستان دربارهٔ خانواده‌ای است که از نظر مالی وضع مناسبی ندارند. در همین هنگام یکی از آن‌ها به نام «بیژن جمالی» (با بازی مهران مدیری) خبردار می‌شود که در قرعه‌کشی بانک، برنده یک اتومبیل بسیار گرانقیمت شده‌است. او از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود و برای گرفتن جایزه به بانک مراجعه می‌کند اما متصدی بانک به او می‌گوید این اتومبیل را به‌طور مشترک با فردی دیگر در اراک به نام «کامبیز باقی» (با بازی رضا شفیعی‌جم) برنده شده‌است. از این زمان به بعد است که ماجراها و مشکلاتی آغاز می‌شود و همه سعی دارند سهم بیشتری از فروش ماشین ببرند که باعث ایجاد وقایع کمدی میشود.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال زن بابا

زن بابا نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سعید آقاخانی و مشاوره رضا عطاران است که برای پخش در شبکهٔ ۳ تولید شده‌است. این مجموعه به تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید و پخش شده‌است. این سریال در نوروز ۱۳۸۹ پخش شد

زنده یادان سیروس گرجستانی و محمود بهرامی از بازیگران این مجموعه هستند.

داستان

پیرمردی به نام عزیز آقا (سیروس گرجستانی) بعد از مرگ همسرش با پسر کوچکش بهبود (علی صادقی) به تنهایی زندگی می‌کند. عزیز آقا به خاطر مسائلی چون ملک و املاک، با محمود (محمد کاسبی) برادر خانم مرحومش اختلاف دارد. این اختلاف، ازدواج بهبود با دختر محمود (حدیث میرامینی) را با مشکل مواجه کرده‌است. از سوی دیگر، پزشک به داماد عزیزآقا (مهران غفوریان) اطلاع می‌دهد که پدرخانمش به علت تومور مغزی، دو ماه بیشتر فرصت زندگی ندارد؛ لذا او به طمع به‌دست آوردن پول، به صرافت افتاده و محمود را از این ماجرا با خبر می‌سازد. در همین زمان که همه فرزندان و آشنایان عزیزآقا، به فکر خود و منافعشان هستند؛ او که از همه چیز بی‌اطلاع است؛ برای رهایی از تنهایی، تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد…

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال قرارگاه مسکونی

قرارگاه مسکونی یک سریال تلویزیونی محصول سال ۱۳۸۵ به کارگردانی سید جواد رضویان، نویسندگی علیرضا مسعودی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان است که در نوروز ۱۳۸۷ از شبکه پنج پخش شد. این سریال یکی از پر ستاره ترین سریال های کمدی ایران است. داستان سریال در یک پادگان واقع در یکی از مناطق مرزی می‌گذرد. در آستانه عید نوروز، با مرخصی چند تن از سربازان پادگان موافقت نمی‌شود. آن سربازان با هم نیز رفیق هستند، تصمیم به فرار از پادگان می‌گیرند اما هر بار به در بسته می‌خورند و همین ماجراها منجر به خلق موقعیت‌هایی کمدی می‌شود.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال چار دیواری

چاردیواری یا چهاردیواری مجموعه‌ای تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و با فیلمنامه ای از محسن تنابنده و سعید آقاخانی می‌باشد که از ۲۸ اسفند ۱۳۸۸تا پایان نوروز از شبکهٔ یک در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای پخش می‌شد.

داستان

داستان چاردیواری دربارهٔ جوانی به نام نادر است که در گذشته درخواست دختر جوان و متمولی به نام مریم را برای ازدواج ظاهری و رسمی قبول کرده. دختر که قصد داشته با این ازدواج در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد، حالا پس از چند سال از خارج از کشور برگشته و قصد دارد به ازدواج با نادر خاتمه بدهد.به همین خاطر ، با همکاری نادر طوری در برابر پدرش صحنه‌سازی می‌کند که گویی او و نادر پس از چند سال زندگی مشترک، با هم اختلاف دارند. از سوی دیگر نادر در رابطه با خانواده پدری‌اش هم دچار مسائلی است که وضعیت او را پیچیده‌تر می‌کند …

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


انیمیشن پهلوانان

پهلوانان یک مجموعهٔ تلویزیونی پویانمایی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی سیاوش زرین‌آبادی و تهیه‌کنندگی علیرضا گلپایگانی است. این مجموعه توسط گروه اوجی رشد یافته و توسط شرکت حرکت کلیدی ساخته شده و مرکز پویانمایی صبا تولید شده‌است و فصل اول آن در ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ توسط شبکه دو به نمایش درآمد. این انیمیشن یکی از بهترین و پرطرفدارترین انیمیشن های ایرانی است.فصل پنجم این مجموعه نیز در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک پخش شد و همچنین فصل ششم آن در نوروز ۱۴۰۲ از شبکه یک پخش شد. این مجموعه چند بار توسط شبکه‌های دیگر سیما از جمله شبکه پویا بازپخش شده‌است.پهلوانان به زبان‌های عربی و ترکی نیز دوبله شده‌است.

خلاصهٔ داستان

داستان انیمیشن «پهلوانان» درباره شخصی به نام «پوریای ولی» است که شاگردانش را در زورخانه ای تعلیم می دهد.«اسکندر» که داروغه شهر است میانه ی خوبی با پهلوان پوریا ندارد و دائم به فکر سرکوب او هست.

پوریای ولی استاد زورخانه و آهنگر شهر با تیزهوشی و همکاری شاگردانش :پهلوان یاور،پهلوان صفی و پهلوان مفرد،در مقابل مکر و حیله اسکندر خان داروغهٔ طماع،حریص و جاه طلب شهر و گزمه ها، ایستادگی و مبارزه می کند.

تکه کلام معروف پهلوانان از پوریای ولی 《 یا علی مدد》است.صحنه های هیجان انگیز و طنز این مجموعه باعث جذابیت بیشتر آن شده است.همچنین گفته های پوریای ولی در این انیمیشن آمیخته با نکات پند آموز، اخلاقی و فرهنگی است.داستان این مجموعه در خوارزم از شهر های خراسان قدیم در قرن هشتم هجری قمری میگذرد.

برای ثبت رای به این انیمیشن کلیک کنید


سریال نوروز رنگی

نوروز رنگی یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی علیرضا مسعودی است. این مجموعه در ژانر طنز محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج است که در نوروز ۱۴۰۰ پخش شد.

خلاصه داستان

این مجموعه تلویزیونی داستان یک خانوادهٔ فقیر نشین مشهدی در نوروز سال ۱۳۶۷ را روایت می‌کند. پدر خانواده که صاحب ۵ پسر و دو دختر است از یک نفر طلب دارد و کسی که می‌خواهد به او پول بدهد، به جای آن یک تلویزیون رنگی می‌دهد تا وقتی که پول جور شود و اگر نشد تلویزیون را بفروشند. بعد از مدتی پدر همراه با بقیه خانواده به مسافرت می‌روند و به جواد اخطار می‌دهد که حق ندارد به تلویزیون دست بزند. همزمان با آمدن دایی وی‌جی و دوستان او آنها با دیدن یکی از فیلم‌های بروس‌لی جو گیر می‌شوند و تلویزیون را اتفاقی می‌شکانند. حالا آنها در آستانه تعطیلات عید باید چند زوار پیدا کنند تا خانه‌های خودشان را برای مدتی اجاره دهند تا بتوانند پول تعمیر تلویزیون را تأمین کنند.

بازیگران این مجموعه رابعه اسکویی، جواد خواجوی، هادی عامل هاشمی، یوسف تیموری، شهرام قائدی، پریسا مقتدی، ماهان عبدی، شاهو رستمی، سیمین بهفر، الهه جعفری و حدیثه زارعی، محمد اسلامی، سینا رازقی و حمیدرضا حافظ شجری، محمد ریحانی (پویا ریحانی) و محمدعلی کشمندی و سیما خالقی هستند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


برنامه ایرانگرد

ایرانگرد، یک مجموعهٔ مستند تلویزیونی است که در آن طبیعت بکر و شهرها و روستاهای مختلف ایران و شیوهٔ زندگی مردم عشایر و روستاهای ایران معرفی شده‌است. جواد قارایی کارگردان، تهیه‌کننده و راویِ این مستند تلویزیونی برای تهیه این برنامه با یک تیم فیلمبرداری حرفه‌ای به شهرها و استان‌های مختلف ایران سفر کرده و به روایت زندگی و آداب و رسوم ساکنان این مناطق می‌پردازد.

فصل جدید این برنامه هم اکنون در ایام نوروز ۱۴۰۲ در حال پخش است

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


برنامه زندگی پس از زندگی

زندگی پس از زندگی یک برنامه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی، تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون است که به بیان تجربیات نزدیک به مرگ افراد مختلف می‌پردازد. این برنامه به عنوان ویژه برنامه پیش از افطار ماه رمضان سال ۱۳۹۹ (فصل اول)، ۱۴۰۰ (فصل دوم) و ۱۴۰۱ (فصل سوم) تهیه و از شبکه چهار سیما پخش شده است. طبق نظرسنجی سازمان صدا و سیما فصل دوم و سوم این برنامه پربیننده‌ترین برنامه پیش از افطار در میان شبکه‌های مختلف سیما بوده‌است.

خلاصه و تاریخچه

زندگی پس از زندگی برنامه‌ای در مورد مرگ و عالم ماوراء به روایت افرادی است که در تجربهٔ مرگ تقریبی از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. میهمانان این برنامه از نقاط مختلف ایران و جهان انتخاب می‌شوندطبق گفته عباس موزون میهمانان برنامه از ۷۰ فیلتر راستی آزمایی مناسب بودن زمان و کیفیت تجربه وجود شاهد دوم و… عبور می‌کنند و نهایتاً یک نفر از پنجاه مورد بررسی شده به عنوان میهمان برنامه انتخاب می‌شوند در این برنامه از ۱۲ کارشناس این موضوع شامل اساتید حوزه و موبد زرتشتیان ایران و خاخام اعظم یهودیان و دو پروفسور آلمانی که صاحب نظر و دارای کتاب دربارهٔ این موضوع و پیشینه آن هستند و نیز متخصصان بیهوشی و پزشکانی که در این زمینه تجربه حرفه‌ای دارند استفاده شده‌است.

عباس موزون از حدود ۲۵ سال پیش از ساخت برنامه به موضوع تجربه نزدیک به مرگ علاقه‌مند شده بود و پژوهش در این زمینه را آغاز کرد تا اینکه در دی ماه ۱۳۹۵ اولین همایش مرتبط با این قضیه را در شهر یزد برگزار کرد. همایش‌ها در نقاط مختلف کشور ادامه پیدا کرد و میهمانان برنامه به تدریج در همین همایشها شناسایی شدند. وقتی تصمیم گرفت محتوای تصویری تولید کند با شبکه‌های مختلف تلویزیون (شبکه یک، شبکه قرآن، شبکه افق و شبکه چهار) رایزنی کرد اما همه در امکان ساخت چنین برنامه ای تردید داشتند لذا با سرمایه شخصی آغاز به کار کرد تا اینکه شبکه چهار توافق کرد که میزبان برنامه باشدو به اصرار موزون که نمی‌خواست نامی از مرگ در عنوان برنامه باشد از عنوان زندگی پس از زندگی استفاده شد.فصل دوم برنامه نسبت به فصل اول جهش ۲۰ درصدی در رشد مخاطب داشت که در بازخوردهای رسانه ای آن هم مشهود است و موافقان و مخالفان جدی پیدا کرده‌است.

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


سریال صاحبدلان

صاحبدلان نام سریالی است که در ماه رمضان سال ۱۳۸۵ به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه سوم پخش شد. این سریال داستان پیرمردی صحاف را به همراه نوه اش روایت می کرد که با ورود یک قرآن به صحافی، درگیر داستانهای مختلفی می شدند. حسین محجوب، باران کوثری، حسین محجوب و پوریا پورسرخ از بازیگران اصلی این سریال بودند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال شکرانه

سریال شکرانه به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۸۶ از شبکه پنج پخش شد. در این سریال پوریا پورسرخ در نقش جوانی که برای بازپس دادن پول زن عمویش راهی تاجیکستان می شود را بازی کرد. او در این صفر با دختری به نام نادیا آشنا شده و درگیر ماجراهای مختلفی می شود. شیفا صفروا، حسن جوهرچی، فرهاد قائمیان، عاطفه رضوی و هوشنگ توکلی از بازیگران سریال شکرانه بودند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال جراحت

سریال جراحت به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور در ماه رمضان ۱۳۸۹ از شبکه سوم پخش شد. این سریال در مورد عقد دختر عمو پسر عمویی بود که ۴ سال نامزد بودند و باردار شدن دختر قصه منجربه ایجاد اتفاقات مختلفی شد.

امین تارخ، ثریا قاسمی، آتنه فقیه نصیری ، علی عمرانی و هستی مهدوی فر بازیگران اصلی این مجموعه بودند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال در مسیر زاینده رود

این سریال به کارگردانی حسن فتحی داستان فوتبالیست جوانی را با بازش اشکان خطیبی روایت می کرد که برای بستن قرارداد به اصفهان آمده و با جوانی تصادف می کند. مهدی باقربیگی، حسین محجوب، مهدی سلطانی، مهرانه مهین ترابی، بهنوش طباطبایی و افسانه پاکرو از بازیگران این سریال بودند که در سال ۱۳۸۹ پخش شد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال «مدینه»

سریال مدینه به کارگردانی بهرنگ توفیقی که در سال ۱۳۹۳ از شبکه یک پخش شد. داستان زنی قهرمان با نقش آفرینی پریوش نظریه را روایت می کرد که با پسر خوانده خود، کارخانه به جا مانده از همسرش را اداره می کرد در این میان پسرش برای رهایی از بدهی پول نزول را وارد زندگی خود می کند.

مهرداد صدیقیان، مجید صالحی، آناهیتا افشار، لیندا کیانی و گلاره عباسی از بازیگران اصلی این سریال بودند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال خوش رکاب

  • سال تولید: ۱۳۸۱
  • کارگردان: علی شاه حاتمی
  • بازیگران: محمد کاسبی، مریم سعادت، پویا امینی، امیر نوری، مونا فرجاد و مجید صالحی

داستان زندگی آتقی و کامیونش خوش رکاب اولین سریال کمدی نوروزی بود که مخاطبان تلویزیون با اشتیاق آن را دنبال می‌کردند. آتقی عاشق کامیونش بود، اما در روزگار جنگ مجبور می‌شد برای کمک به رزمندگان در جبهه غذا و لباس ببرد. او در ابتدا راضی به این کار نبود، اما صحبت‌های همسرش و نیاز در جبهه سبب شد او ناچارا و در حالیکه راضی نبود تن به این سفر بدهد. او نمی‌خواست روی کامیونش حتی یک خط بیفتد، اما خبر نداشت که قرار است به دل عراقی‌ها برود و حتی در میان نیروهای بعثی محاصره شود و دست به اسلحه ببرد. تمام این لحظات دلهره‌آور، با حضور محمد کاسبی و مجید صالحی به شکل خنده‌داری بامزه از آب درآمده بود و همین سبب شد که آتقی و دوستانش به سریالی جذاب برای مردم در شب های نوروز سال۸۱ شوند.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال روز های بد به در

  • سال تولید: ۱۳۹۳
  • کارگردان: سعید آقاخانی
  • بازیگران: هومن برق نورد، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی، مریم امیرجلالی، غلامرضا نیکخواه و مهران غفوریان

روزهای بد به در، چهارمین سریال مناسبتی سعید آقاخانی برای نوروز و یکی از کمدی‌های خوب تلویزیون در روزگار کوچ مهران مدیری، رضا عطاران و پیمان قاسم‌خانی از صدا‌و‌سیما بود. این سریال که فیلمنامه آن را برزو نیک نژاد نوشته است درباره اردشیر سرایدار یک مدرسه است که قرار شده تا آخر سال آنجا را تخلیه کند و اتاق‌های سرایداری مدرسه را به سرایدار بعدی تحویل دهد. در این پسرش می‌خواهد با دختری به نام نگار ازدواج کند، اما به دلیل مشکلات مالی سعی دارد با گرفتن وام و روش‌های دیگر هزینه عروسی و زندگی خود و خانواده‌اش را تامین کند. در این مسیر برادر کوچکتر همیشه می‌خواهد به او کمک کند، اما هر بار کار را خراب می‌کند و لحظات کمدی بامزه‌ای رقم می‌خورد. ریتم روایت قصه در این سریال بسیار بالاست و در هرقسمت شخصیت‌های اصلی با اتفاقات مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند که مشکلاتشان را رفته رفته افزایش می‌دهد.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال زیرزمین

  • سال تولید: ۱۳۸۵
  • کارگردان: علیرضا افخمی
  • بازیگران: فتحعلی اویسی، ابوالفضل پورعرب، رضا توکلی، مهتاج نجومی، بهاره رهنما، عمار تفتی و سروش صحت

سریال زیرزمین درباره سه دوست به نام‌های فرج فرجیان، کامبیز کلانی و مهران اسدی است که که با سندی جعلی سر فردی به نام کورانی کلاه می‌گذارند و پول هنگفتی را از او می‌گیرند. به هنگام تقسیم اسدی بر سر فرج و کامبیز هم کلاه می‌گذارد و کل پول را بالا می‌کشد. او به هنگام فرار بر اثر یک اتفاق مجبور می‌شود پول را در زیرزمین خانه‌ای در پامنار چال کند و فعلا به خارج از کشور فرار کند اما به هنگام فرار تصادف می‌کند و فلج می‌شود. بعد از گذشت مدتی اسدی از فرج می‌خواهد تا پول را از زیرزمین آن خانه بیرون آورد و تقسیم کنند اما وقتی فرج سراغ خانه می‌رود متوجه می‌شود که آنجا ساکنان متعددی دارد و زیرزمین هم مقابل دید همه است. در طول سریال اتفاقات تلخ و شیرین و لحظات طنز جالبی رقم می‌خورد که علیرضا بذرافشان به خوبی آنها را در فیلمنامه گنجانده است.

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


سریال موج و صخره

موج و صخره نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «مجید صالحی» است که در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه تهران پخش شد. این مجموعه محصول زمستان ۱۳۸۹ است.

خلاصه داستان

دو زوج جوان به نام‌های «صدف» و «چاوش» که پس از مشکلات متعدد با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، تصمیم می‌گیرند برای گذراندن ماه عسل به جزیرهٔ کیش سفر کنند. در این میان، به علت دیر رسیدن به فرودگاه، از هواپیما جا می‌مانند و به پیشنهاد «صدف»، این دو تصمیم می‌گیرند با قطار به کیش بروند؛ اما در ایستگاه قطار، ساک «چاوش» را می‌زنند و در همین بین یک فرد که تحت تعقیب است با آن‌ها برخورد می‌کند و…. .

برای ثبت رای به این سریال کلیک کنید


برنامه خنده بازار

خنده بازار برنامه‌ای طنز است که از شبکه سه از نوروز ۱۳۹۰ پخش شد. این مجموعه به تقلید طنزآمیز برنامه‌های سازمان صدا و سیما و طعنه به شخصیت‌های مختلف مانند باب راس (لذت نقاشی/ “داد ماست” در “ذلت نقاشی”) می‌پرداخت. این برنامه با عکس‌العمل‌های گوناگونی از سوی شخصیت‌های مشهور که این برنامه به آن‌ها پرداخته مواجه شده‌ است. این مجموعه معمولا پنجشنبه جمعه ها و در ساعت ۲۲ پخش می شد.

همچنین این برنامه از سوی مردم استقبال بی نظیری به خود گرفت .

زمان پخش در ایام مختلف

سری اول

سری اول این برنامه در ایام نوروز ۱۳۹۰ هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شد.

سری دوم

به دلیل استقبالی که در نوروز ۹۰ از این برنامه شد سازندگان ان تصمیم گرفتند سری دوم این برنامه را جهت پخش در ماه رمضان ۱۳۹۰به تولید برسانند که هر شب بعد از سریال مناسبتی پخش می‌شد.

سری سوم

سری سوم (ادامه سری دوم) این برنامه که قرار بود به صورت هفته‌ای دو بار (پنجشنبه و جمعه شب‌ها) بعد از ماه رمضان پخش شود که پخش نگردید و باعث شد سری جدید آن از ۱۵ آّبان ۱۳۹۰ در بیست قسمت هر شب پخش شود. در این قسمت بخش‌های جدیدی از قبیل خیمه‌شب‌بازی، ماجراهای باورنکردنی، مکتب و برنامه کودک به کار اضافه شده‌است و هم‌چنین بخش «هشت» (شوخی با برنامه هفت) حذف گردیده است.

سری چهارم

سری چهارم این مجموعه طنز، به تهیه‌کنندگی فرید شب خیز در ۲۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته وحدت از چهارشنبه ۵ تا ۷ بهمن ماه، قبل از خبر ۲۲ و از شنبه ۸ بهمن ماه هر شب بعد از خبر ۲۲ از شبکه سه سیما پخش می‌گردید. بخشهای سری جدید خنده بازار عبارت است از: بانک، فرودگاه، ورزش شهروندی، ذلت نقاشی، انتخابات، ویترین، مترو، پارک علت، یک کلاغ چهل کلاغ، ماجراهای باور نکردنی، شیتیله و شونه به شونه، نقد فیلم، صف، ماهواره، دلالان، کنترل نامحسوس، آشپزی ساده، گزارش ورزشی و جویندگان طلا

سری پنجم

سری پنجم این برنامه در۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای هر شب در ایام نوروز ۱۳۹۱بعد از خبر شبانگاهی از شبکه سوم پخش می‌شد، در این سری از برنامه نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های ماهواره‌ای، قصه‌های دبستانی شد و بخش‌های جدید که در سری ویژه نوروز۹۱ اضافه شد عبارتند از: ۱۰بخش جدید از جمله روباه و کلاغ، تصمیم کبری، کوکب زن مهربانی بود، استخدام، شصت جانور خطرناک، داستان‌های دبستانی، قوی‌ترین مردان، مسابقه محله، شب شعر، کلاس املا و انشاو همچنین تیزرهای تبلیغاتی هم لابه‌لای برنامه به صورت کوتاه پخش می‌شدند و دید و بازدیدهای ایام عید نوروز هم به عنوان آیتمی جدید در این برنامه مطرح شد. همچنین آیتم‌هایی چون فرودگاه، مکتب، به‌طور موقت در ایام نوروز به خاطر اینکه هدف و نگاه این سری از برنامه تحت تأثیر فضای نوروز بود پخش نشد.

سری ششم

بنابر قولی که کارگردان این برنامه با توجه به استقبال زیاد مردم داده بود سری ششم این برنامه در ماه مبارک رمضان ۹۱ هرشب ساعت ۲۱:۳۰از شبکه سوم سیما پخش می‌گردید. آیتم‌های جدید اضافه شده در این سری عبارتند از:شاخه طوبی، ماجراهای مرد نقابدار، کابین هواپیما، روز از نو و همچنین بخش‌های پر طرفدار قبلی از قبیل:مترو، نود، ماجراهای باورنکردنی در کنار بخش‌های جدید پخش می‌شوند.

سری هفتم

سری هفتم این برنامه در ایام دهه فجر ۱۳۹۱ از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۲:۴۵ و پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم سیما پخش می‌گردید.

سری هشتم

سری هشتم این برنامه شب‌های ماه رمضان ۱۳۹۲ پخش می‌گردید. این سری در ۲۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه سوم سیما پخش می‌شد. (این مجموعه پنج‌شنبه‌ها و شب‌های قدر پخش نمی‌شد)

برای ثبت رای به این برنامه کلیک کنید


اگر برنامه یا سریال مورد نظر شما در این لیست نیست می توانید آن را در کامنت ها به ما معرفی کنید تا در صورت تایید در لیست قرار بگیرد

مهدی

1 نظر

  • لطفاً سریال کره ای در شبکه امید پخش کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.