معرفی سریال هایی که ظرفیت بازپخش دارند / بخش اول

 معرفی سریال هایی که ظرفیت بازپخش دارند / بخش اول

به گزارش FTD ، وضعیت تلویزیون این سالها به گونه ای است که دیگر کسی مثل دهه ۷۰ و ۸۰ سراغش را نمیگیرد. شکست سریال های جدید در جذب مخاطب و بازپخش سریال های فوق تکراری باعث شده تا مردم از تلویزیون فاصله بگیرند.

در سالهای اخیر بارها اتفاق افتاده که سریالی چندین بار بازپخش میشود. امسال نیز شاهد پخش چندین باره سریال های تکراری بوده ایم. به گونه ای که یک سریال در ۶ ماه ، ۳ بار بازپخش شده است!

رسانه FTD تصمیم گرفته است در چند مطلب ، سریال های محبوب و پربیننده را معرفی کند که در سالهای اخیر جایی در آنتن تلویزیون نداشته اند. بلکه شاهد تغییر برخی سیاست ها شود و بتوان این سریال ها را دوباره در تلویزیون تماشا کرد و برای مدتی هم که شده مخاطبی به تلویزیون نگاه امیدوارانه داشته باشد.

بخش اول

آرام میگیریم

این سریال در ژانر اجتماعی به کارگردانی روح الله سهرابی و تهیه کنندگی فرهاد گلی برای شبکه دو ساخته شده و در سال ۱۳۹۵ پخش شد. هوشنگ توکلی ، آتیلا پسیانی ، ثریا قاسمی لعیا زنگنه ، کامران تفتی ، لیلا اوتادی علی اوسیوند ، میرطاهر مظلومی ، مهدی سلوکی ، نگار عابدی ، حمیدرضا هدایتی ، مونا فرجاد و نسرین نکیسا برخی از بازیگران این سریال هستند.

آینه های نشکن

این سریال ژانر سیاسی دارد و جواد اردکانی آن را کارگردانی و حمید آخوندی و علیرضا جلالی تهیه کنندگی کرده اند. آینه های نشکن سال ۱۳۸۷ از شبکه دو پخش شد. سعید نیکپور ، آزیتا حاجیان ، صبا کمالی ، قاسم زارع مهدی صبایی ، مجید مشیری ، علی قربان زاده ثریا قاسمی از بازیگران این سریال هستند.

.این چند نفر

سریال طنز این چند نفر ساخته ی مهران غفوریان است که سال ۱۳۷۸ از شبکه سه پخش شد. رضا شفیعی‌جم ، بیژن بنفشه‌خواه ، ارژنگ امیرفضلی ، فلامک جنیدی و مهران غفوریان در این سریال ایفای نقش کرده اند.

باغ مظفر

سریال پرطرفدار طنز باغ مظفر یکی از آثار مهران مدیری است که مردم هنوز آن را به یاد دارند. باغ مظفر در سال ۱۳۸۵ از شبکه سه ، شبکه جوان آن سالها پخش شد. مهران مدیری ، محمدرضا هدایتی ، سیامک انصاری ، نصرالله رادش ، نادر سلیمانی ، هادی کاظمی ، سعید پیردوست ، سحر جعفری جوزانی ، شقایق دهقان ، الیکا عبدالرزاقی ، علی لک‌پوریان ، ساعد هدایتی ، محمدجواد عزتی و رضا شفیعی‌جم برخی از بازیگران این سریال هستند.

ببخشید شما

این سریال طنز به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری ساخته شده که در سال ۱۳۷۸ از شبکه سه پخش شد. مهران مدیری ، سیامک انصاری ، عارف لرستانی ، سروش صحت ، غلامرضا نیکخواه ، محمدرضا هدایتی ، رامین ناصرنصیر و فلامک جنیدی از بازیگران آن هستند.

بی صدا فریاد کن

سریال پلیسی بی صدا فریاد کن از آثار مهدی فخیم زاده است که همانند دیگر آثار فخیم زاده دارای بیننده بالایی است. این سریال سال ۱۳۸۶ از شبکه دو پخش شد. مهدی فخیم‌زاده ، محمد صادقی ، سارا خوئینی‌ها ، فریبا کوثری کامران تفتی ، لیلا برخورداری ، انوشیروان فاطمی ، اردشیر تفتی ، فرهاد قائمیان و فرداد صفاخو در این سریال ایفای نقش کرده اند.

پنج کیلومتر تا بهشت

سریال ماورایی پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه کنندگی داوود هاشمی در سال ۱۳۹۰ از شبکه سه پخش شد. داریوش فرهنگ ، مهدی سلوکی ، شبنم قلی خانی ، نفیسه روشن ، پریناز ایزدیار ، پردیس افکاری ، شهرام قائدی ، رضا توکلی شهنام شهابی و الناز حبیبی از بازیگران این سریال هستند.

پنج کیلومتر تا بهشت به علت مهاجرت بازیگر این سریال ( پردیس افکاری ) و صدور یک حکم قضایی فعلا بازپخش نمیشود و مردم از دیدن آن محروم شده اند. نکته مهم : بازیگران زیادی اقدام به مهاجرت کرده اند اما آثار آنها کماکان از تلویزیون در حال پخش است.

چارخونه

سریال به یاد ماندنی طنز چارخونه به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی محسن چگینی در سال ۱۳۸۶ از شبکه سه پخش شد. حمید لولایی ، مریم امیرجلالی ، سید جواد رضویان ، اردلان شجاع‌ کاوه ، محمد شیری ، فلامک جنیدی ، سحر ولدبیگی بهنوش بختیاری ، رضا شفیعی‌جم از بازیگران این سریال هستند.چارخونه به علت استفاده از لهجه افغانستانی و اعتراض سفارت افغانستان دیگر پخش نمیشود. این در حالی است که سریالی مانند برره که از نظر برخی مدیران تلویزیون دارای مشکلات زمینه سیاسی است و به همین دلیل برای مردم ایران پخش نمیشود ، برای مخاطبان کشور افغانستان در شبکه آی فیلم ۲ بارها پخش شده است.

جاده قدیم

سریال طنز جاده قدیم به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه کنندگی علی تقی پور در سال ۱۳۹۴ از شبکه یک پخش شد. حمیدرضا آذرنگ ، شهرام حقیقت‌ دوست ، یکتا ناصر ، حبیب دهقان‌ نسب ، چکامه چمن‌ ماه ، کیهان ملکی ، امید زندگانی ، حسین ملکی و آنا نعمتی برخی از بازیگران این سریال هستند.

چهار چرخ

این سریال در ژانر طنز ساخته شده و جواد مزد آبادی آن را کارگردانی کرده است. چهار چرخ سال ۱۳۹۰ از شبکه سه پخش شد. حمید لولایی ، مریم امیرجلالی ، بهنوش بختیاری محسن قاضی‌ مرادی ، اصغر سمسارزاده ، مجید یاسر ، خشایار راد ، فلامک جنیدی ، رضا توکلی و شهین تسلیمی در سریال چهار چرخ ایفای نقش کرده اند.

حرف تو حرف

حرف تو حرف از آثار طنز مهران غفوریان است که سال ۱۳۷۸ از شبکه تهران ( پنج ) پخش شد. ارژنگ امیرفضلی ، الهام کاشف ، بیژن بنفشه‌ خواه ، سید جواد رضویان و مهران غفوریان در آن بازی کرده اند.

خانه اجاره ای

سریال خانه اجاره ای در ژانر طنز اجتماعی ساخته شده که رامین ناصر نصیر شاهد احمدلو آن را کارگردانی و محمد کاشانی به همراه حمید رحیمی نادی آن را تهیه کنندگی کرده اند. این سریال سال ۱۳۹۰ از شبکه سه پخش شد. مهران غفوریان ، شهین تسلیمی ، امیر کاظمی ، غزاله جزایری ، رابعه مدنی ، نعیمه نظام‌دوست ، حمید لولایی و بهنوش بختیاری از بازیگران این سریال هستند.

خواب و بیدار

سریال پلیسی از مهدی فخیم زاده است که سال ۱۳۸۱ از شبکه یک پخش شد. رویا نونهالی ، مهدی فخیم‌ زاده ، دانیال حکیمی ، محمد صادقی ، لادن طباطبایی ، حبیب دهقان‌ نسب ، اردشیر تفتی ، کامران تفتی ، لیلا برخورداری و متین عزیزپور در این سریال بازی کرده اند.این سریال به علت حضور « لادن طباطبایی » در رسانه های خارجی ، دیگر بازپخش نمی شود.

1 نظر

  • با درود
    مطالب عالی بود. واقعاً حیف که این سریال ها بازپخش نمی شوند، به جز این سریال ها سریال های زیر آسمان شهر ۱ و ۲ و ۳، حس سوم، من یک مستأجرم،کاراگاه رشید و…
    سریال های خارجی نیز مانند کمیسر و رکس، بهلول دانا که در ماه رمضان ۹۵ پخش شده بود، سریال سوریه ای سواران باد و…
    کارتون ها را نیز باید گفت: بچه ها ما که امروز بین ۹-۱۰ سال تا ۱۶-۱۷ ساله هستند که کارتون های قدیمی را ندیده اند و بزرگترها نیز با دیدنشان تجدید خاطره می شود کارتون هایی مانند: ماجراهای سندباد، فوتبالیست ها، دوقلوهای افسانه ای، باخانمان( پرین)، حنا دختری در مزرعه، پسر کوهستان، پسر شجاع، بچه های کوه تاراک و… متأسفانه دیگر باز پخش نمی شوند.
    امیدواریم این برنامه ها، هر چند قدیمی، نوستالژی و تکراری هستند ولی باز هم باید پخش شوند بنا به دلایل مختلف.
    از رسانه FTD نیز باید قدردانی کرد جهت این اقدام خوب و امیدواریم که درخواست FTD و مخاطبین محترم FTD به مسؤلین صدا و سیما برسد و شاهد بازپخش برنامه های خوب ذکر شده در بالا باشیم.
    با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.