نگاهی به عملکرد شبکه یک ؛ شبکه ی طلایی این سال ها

 نگاهی به عملکرد شبکه یک ؛ شبکه ی طلایی این سال ها

نگاهی به عملکرد شبکه یک در چند سال اخیر که رکورد ها را جابجا کرد

در طی سالهای گذشته که شبکه هایی همچون سه و نسیم در تولید برنامه های خود موفق بودند و درصد زیادی از مخاطبان را در اختیار داشتند ، حالا شبکه یک توانسته با عملکردی کم نظیر در چند سال اخیر ، خود را به شبکه طلایی این دوران تلویزیون تبدیل کند.

چرا طلایی ؟

شبکه یک در پاییز ۱۳۹۸ توانست در بین پربیننده ترین ها قرار بگیرد . در اسفند همان سال سریال سرگذشت ، سریال پرمخاطب تلویزیون شناخته شد . زمستان ۹۸ نیز برای شبکه یک خوش یُمن بود آن طور که این شبکه در بین پرمخاطب های تلویزیون قرار گرفت.این شبکه در نوروز ۱۳۹۹ رکورد تعداد بیننده را با پخش سریال پایتخت ۶ با ۷۰ درصد مخاطب و ۹۰ درصد رضایت در حد زیاد شکست . همچنین شبکه یک در همین ایام توانست جای شبکه سه را پس از ده سال سلطه بر پر بیننده ترین ها ، بگیرد و به شبکه ای پرمخاطب تبدیل شود.

در اردیبهشت ۹۹ مخاطبان تلویزیون سریال نون خ ۲ را با ۸۱ درصد مخاطب و ۶۵ درصد رضایت در حد زیاد به پربیننده ترین سریال آن روزها تبدیل کردند . در رمضان سال گذشته باز هم شبکه یک پرچمش بالاتر از دیگر شبکه ها بود طوری که سریالش یعنی فصل اول زیر خاکی با ۴۴ درصد بیننده و ۷۴ درصد رضایت در حد زیاد پربیننده ترین سریال رمضان شد.

سریال ویژه خانه امن که شبکه یک آن را در پاییز ۹۹ روانه آنتن کرد ، با ۴۴/۶ درصد مخاطب ، پربیننده ترین سریال در حال پخش شکل گرفت . این شبکه در عناوین برتر نوروز ۱۴۰۰ هم غایب نبود و سریال نون خ ۳ با ۸۲/۱ درصد مخاطب ، پر بیننده ترین سریال نوروز امسال شد.در نظرسنجی برنامه سریالیست که به انتخاب برترین سریال های سال ۱۳۹۹ پرداخت ، شبکه یک با چهار سریال برتر ( پایتخت ۶ ، نون خ ۲ ، فصل اول زیر خاکی و خانه امن ) در این برنامه حضور داشت که در نهایت سریال نون خ ۲ از دید مخاطبان این برنامه به عنوان سریال برتر سال ۹۹ انتخاب شد.برنامه فرمول یک نیز در بین برنامه های پرمخاطب نوروز امسال قرار گرفت .

در اردیبهشت امسال که نظرسنجی دیگری در خصوص برترین سریال پخش شده در سال ۹۹ برگزار شد ، سریال خانه امن با ۴۴/۶ درصد مخاطب ، به عنوان پربیننده ترین سریال پاییز ۹۹ انتخاب شد .در رمضان ۱۴۰۰ سریالی جدید و پربیننده از سوی شبکه یک به مردم معرفی شد . سریال احضار توانست برترین سریال رمضان امسال با ۴۹/۷ درصد مخاطب و ۶۸/۹ درصد رضایت در حد زیاد شکل گیرد.

همینطور ویژه برنامه افطار شبکه یک با نام « دعوت » در بین پربیننده ترین برنامه ها قرار گرفت.این پایان کار نیست ، سریال رمضانی شبکه یک ( احضار ) با ۱۰ میلیون بازدید ، توانسته رکورد بیننده های اپلیکیشن تلوبیون را بشکند .

بی شک وجود مدیران کار آمد و برنامه ریزی درست و فاقد هر گونه قهر و دلخوری و استفاده از تمام ظرفیت ها و سرمایه های تلویزیون در شبکه یک ، باعث شده به شبکه ای طلایی در طی سال های اخیر تبدیل شود. شبکه یک توانسته در این سال ها با تولید برنامه ها و سریال های پربیننده در ژانر های متفاوت ، فقر بیننده تلویزیون را تا حدی جبران کند و بالاتر از شبکه ای که بودجه اش چندین برابر دیگر شبکه هاست و سعی می کند خود را برتر نشان دهد ، قرار بگیرد . تبدیل شدن این شبکه به الگویی خاص و پسندیده برای دیگر شبکه ها ، مبارک مدیران شایسته و مخاطبان عزیز این شبکه.

قطعا این خاتمه کار نخواهد بود و در ادامه راه ، شاهد درخشش بیشتر شبکه یک در تمام زمینه ها خواهیم بود . / FTD

1 نظر

  • سلام. اگه میشه یه نظرسنجی درمورد عملکرد تمام شبکه‌های تلویزیونی هم قرار بدین. لطفا این امکان رو فراهم کنید. اگه این امکان رو توی روبیکا فراهم کنید خیلی خوب میشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.