پخش شبکه‌‌های صداوسیما با کدک HEVC در اصفهان آغاز شد

 پخش شبکه‌‌های صداوسیما با کدک HEVC در اصفهان آغاز شد

با تلاش واحد فرستنده های تلویزیونی مرکز اصفهان و پشتیبانی واحد ستادی سازمان صداوسیما، یک دستگاه فرستنده آنالوگ خاموش و به فرستنده دیجیتال تبدیل شد و امکان پخش شبکه ها با کیفیت بسیار بالا با کدک HEVC در قالب فرستنده چهارم (TS4) فراهم شد.

در این بسته شبکه های سه HD, تماشا HD، امید, شما و ایرانکالا با فرمت HEVC قرار دارند.

 برای دریافت این شبکه ها نیاز به گیرنده هایی است که از استاندارد دیجیتال DVB_T2 پیروی کرده و همچنین فرمت فشرده‌سازی HEVC را پشتیبانی کند.

این بسته با تنظیم آنتن گیرنده به سمت غرب ( کارخانه ذوب آهن) بر روی کانال ۲۵ از باند UHF در شهرهای اصفهان( بجز بخش مرکزی), خمینی شهر, نجف آباد, فلاورجان, درچه، پیربکران, مبارکه, تیران, زرین شهر و شهرهای همجوار قابل دریافت می باشد.

مرکز اصفهان پس از تهران، دومین مرکز استانی است که صاحب پخش HEVC شده است.

علی حسینی

2 نظرات

  • صدا و سیما باید قبل از اینکه بخواد فرمت جدید رو اجرا کنه برای مردم برنامه های آگاهی دهنده پخش میکرد . نه مثل الان که خیلی ها رفتن تلویزیون با قیمت بالا خرید کردن و تلویزیونشون این فرمت رو پشتیبانی نمی کنه و باید با همون کیفیت قبلی برنامه ها رو ببینند. الان باید برن دوباره یه ستاپ باکس با قیمت ۴۰۰ تومن بخرن بزارن کنار تلویزیونشون. این از فنی مون . اون هم از تولیدمون با برنامه های پر محتوا و پر مخاطبش

  • سلام .لااقل اصلاع رسانی میکردند زودتر یایه فرمت میگذاشتند معمول باشه .رفتیم کلی هزینه کردیم تلویزیون ولترااچ دی خریدیم formatتون را نداره مجبوریم برنامه های پر محتوی سیما را همانطور اس دی ببینیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.