گزینه های جایگزینی دو شبکه تعطیل شده صدا و سیما / ورزش ۲ می آید؟

 گزینه های جایگزینی دو شبکه تعطیل شده صدا و سیما / ورزش ۲ می آید؟

گزینه های جایگزینی دو شبکه تعطیل شده صدا و سیما / ورزش ۲ می آید؟

برای مشاهده اخبار جدید سینما ، تلویزیون ،‌ فناوری و … ما را در فضای مجازی دنبال کنید

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

کانال ما در روبیکا را دنبال کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی ما کلیک نمایید

FTD ، گزینه های جایگزینی دو شبکه تعطیل شده صدا و سیما / ورزش ۲ می آید؟

به گزارش FTD ، از بامداد چهارشنبه ۵ مرداد به منظور بیشتر دیده شدن برنامه‌ های شاخص شبکه های « ایران کالا و شما » ، فعالیت این دو شبکه متوقف شد و برنامه های مهم آن به شبکه های پربیننده منتقل شده است.

شبکه منحل شده ی « بازار » در آبان ۱۳۹۰ در دوره مدیریت عزت الله ضرغامی افتتاح شد و پس از ۴ سال فعالیت ، در اسفند ۱۳۹۴ و دوره مدیریت محمد سرافراز تعطیل شد. این پایان فعالیت این شبکه نبود ، از اسفند ۹۵ عبدالعلی علی عسکری رئیس وقت سازمان صدا و سیما دستور به پخش آزمایشی شبکه « ایران کالا » که به نوعی ماهیت شبکه بازار را داشت ، داد. ایران کالا در اسفند ۹۶ افتتاح شد و پس از ۴ سال و ۵ ماه فعالیت ، در ۵ مرداد ۱۴۰۱ به علت کمبود مخاطب تعطیل شد.

شبکه شما ، دیگر شبکه تعطیل شده نیز در مرداد ۱۳۹۰ راه اندازی شد. این شبکه که در طول ۵ سال اقدام به پخش تولیدات منتخب سیمای مراکز استان ها نمود ، در اسفند ۹۴ به علت کمبود بودجه توسط محمد سرافراز تعطیل شد اما عبدالعلی علی عسکری مجددا آن را در شهریور ۱۳۹۵ راه اندازی کرد. در همین حال عمر شبکه شما باز هم کوتاه بود و در پنجم مرداد ۱۴۰۱ به علت کمبود مخاطب تعطیل شد تا به اولین شبکه صدا و سیما تبدیل شود که دو بار افتتاح و منحل شد.

عدم موفقیت این دو شبکه ، شکستی دیگر را برای علی عسکری به همراه دارد. جایی که بدون برنامه ریزی و بدون توجه به نیاز مخاطب ، و معیار های ایجاد رسانه ، اقدام به افتتاح شبکه های کم مخاطب کرد تا حالا شاهد منحل شدن آنها باشیم.


و اما ؛ در صورت اعمال تغییرات فنی ، چه شبکه هایی گزینه های احتمالی جانشینی این دو شبکه هستند؟

شبکه زیارت

پیمان جبلی رییس رسانه ملی در خرداد امسال خبر از راه اندازی سیمای زیارت داد و افزود : رادیو زیارت اقدام اولیه خوبی است، با این‌حال به دنبال گسترش محتوا در بخش سیما نیز هستیم و هدف بعدی ما راه‌اندازی سیمای زیارت است. زیرساخت‌های فنی بسیار خوب و حرفه‌ای در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی فراهم‌ شده که شرایط را برای راه‌اندازی سیمای زیارت بسیار مساعد کرده است.

شبکه تلویزیونی زیارت میتواند جایگزین یکی از دو شبکه ی تعطیل شده رسانه ملی باشد.

شبکه پرس تی وی

شبکه انگلیسی زبان Press tv که تا آذر ماه ۱۳۹۹ بصورت سراسری قابل دریافت بود ، از این تاریخ و پس از جانمایی شبکه های جدید رسانه ملی به فرستنده چهارم دیجیتال که پوشش کمتری دارد منتقل شد. در حال حاضر این شبکه در تمام مراکز استان ها و تعداد معدودی از شهرستان های کشور قابل دریافت است.این شبکه نیز گزینه ی جایگزینی « شما و ایران کالا » است و شاید مجددا در کنار دیگر شبکه های صدا و سیما قرار بگیرد.

شبکه اینترنتی ورزش ( ورزش ۲ )

از روز دوشنبه ۲۷ تیر ماه و با هدف پوشش حداکثری رویدادهای ورزشی داخلی و خارجی ، نسخه اینترنتی شبکه ورزش در پلتفرم « تلوبیون » راه اندازی شده است. این شبکه ، مسابقات ورزشی را که شبکه سراسری ورزش به علت وجود محدودیت در کنداکتور و یا همزمانی مسابقات قادر به پخش آن نیست را بصورت اینترنتی پخش میکند.شبکه اینترنتی ورزش سیما نیز میتواند بصورت سراسری قابل دریافت شده و جایگزین این دو شبکه باشد.

با این حال باید دید آیا صدا و سیما اقدام به جانمایی شبکه های فوق کرده یا تصمیمی دیگر ( که می‌تواند راه اندازی شبکه ی جدید باشد ) خواهد گرفت.از رئیس محترم رسانه ملی انتظار می رود با اقدامات دقیق و صحیح خود که مثال آن تعطیلی دو شبکه ی کم مخاطب بود ، نیاز های مخاطبان را به حداقل رسانده و از ایجاد رسانه های کم بیننده و نچندان مهم جلوگیری کنند/ FTD

8 نظرات

  • بهتره تجهیزات اچ دی شبکه ایرانکالا به یکی از شبکه های اس دی منتقل بشه و شبکه های دیگر اس دی هم اچ دی بشن

  • خداکنه پرس تی وی نیاد
    به دردمون نمیخوره اخه
    حداقل جام جم یا… بیاد بهتر از پرس تی ویه

    • شبکه جام جم هم خیلی خوبه اکه ممکنه شبکه جام جم و شبکه ورزش۲ رو جایگزین کنید با تشکر

  • شبکه موسیقی و زیارت و ورزش ۲ رو بیارن خداییش همشون مخاطب زیاد دارن

  • با سلام
    شهرستان ما هنوز کانال ها به صورت اس دی هست خواهشمندیم در اسرع وقت امکان دریافت شبکه های اچ دی برای ما که دومین شهر مقاوم کشور هستیم هم فراهم شه . باتشکر

  • سلام لطفاشبکه ورزش۲وشبکه کیش راجایگزین این دوشبکه کنید

  • کاش ای فیلم فارسی را هم حذف میکردن

  • سلام لطفا هرچی کانال داخل تلوبیون هست را به گیرنده های دیجیتال اضافه کنید تا مخاطبان زیاد شوند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.